دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران خبر داد؛

اجرای ۱۷۵۰ ویژه برنامه به مناسبت دهه کرامت در مازندران

«امامزاده» از برگزاری هزار و ۷۵۰ برنامه فرهنگی هنری به مناسبت دهه کرامت در استان مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۲۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶ - 29May 2022

اجرای ۱۷۵۰ ویژه برنامه به مناسبت دهه کرامت در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «محمد اسماعیل امامزاده» دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران امروز در نشست خبری که به‌مناسبت دهه کرامت در مسجد بقیه الله ساری برگزار شد، با بیان اینکه نظام خادمیاری بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۹۵ در کشور تشکیل شد، اظهار داشت: تا اسفند ۱۳۹۷ حدود ۱۶ هزار مازندرانی در سامانه خادمیاری ثبت‌نام کردند.

وی افزود: پس از آن سامانه غیرفعال شد و اخیرا افراد تحت عنوان یاوران رضوی باتوجه به اعلام نیاز کانون‌ها می‌توانند ثبت‌نام کنند که پس از ۶ ماه تا یک سال فعالیت تبدیل به خادمیار رضوی خواهند شد.

فعالیت ۸۶۰ کانون خدمت رضوی در مازندران

امامزاده از فعالیت ۸۶۰ کانون خدمت رضوی در استان خبر داد و گفت: ۵۶۰ کانون، محلی و حدود ۳۳۰ کانون تخصصی بوده که در ۱۹ بخش مشغول فعالیت هستند.

این مسئول با بیان اینکه خادمیاران در کانون‌های محلی خدمت می‌کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲ خادمیار گزینش و در کانون‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌ کانون‌های خدمت رضوی در مازندران به مناسبت دهه کرامت مصادف با میلاد حصرت معصومه (س) و امام رضا (ع) و دهه پایانی ماه صفر به اوج خود می‌رسد، تصریح کرد: در دو سال کرونایی کانون خدمت رضوی در تمام ایام سال فعال بود و به مردم کمک کردند.

امامزاده هزینه کمک به مردم را از ابتدای ۱۴۰۱ تاکنون ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: همچنین در ۲۲ شهر مازندران دفاتر کانون‌های خدمت رضوی فعال بوده و دارای کتابچه برنامه‌ای هستند.

وی با عنوان اینکه هزار و ۵۵۰ برنامه به‌علاوه ۲۰۰ برنامه توسط خادمان «زیر سایه خورشید» از مشهد مقدس برگزار خواهد شد، گفت: در مجموع هزار و ۷۵۰ برنامه در دهه کرامت در استان مازندران اجرا خواهد شد.

این مسئول، مراسم اهدای گل به دختران دانشجو برای هزار نفر، برپایی جشن تکلیف برای ۲ هزار نفر، سازماندهی ۴ هزار و ۴۰۰ خادمیار برای شرکت در نمازجمعه، برگزاری ۳۰ مراسم عقد در هر شهرستان، پویش اهدای خون خادمیاران با حضور ۳ هزار خادمیار، همایش معرفی ۱۰۰ کارآفرین برتر، جابه‌جایی رایگان مسافر توسط ۳۰ خادمیار حوزه حمل و نقل، برپایی ایستگاه صلواتی در ۱۰۰ نقطه استان، برپایی جشن میلاد در ۱۵ مرکز سالمندان و توزیع سبدکالا و برگزاری ۱۵ همایش جوانان و امید به آینده را از برنامه‌های این دهه اعلام کرد.

وی همچنین بیان داشت: برگزاری شب شعر رضوی در ۱۵ شهرستان، برگزاری جشن بزرگ میلاد در ۱۵ شهرستان با پیش بینی حضور ۲۰ هزار نفری مردم، ملاقات خادمیاران با بیماران صعب‌العلاج در ۱۵ بیمارستان، همایش ازدواج و خانواده در ۱۰ شهرستان، ارائه مشاوره رایگان حقوقی در تمامی شهرستان‌ها، رسیدگی به مسائل قضایی جامعه هدف با پیش بینی ۵ هزار نفر از دیگر برنامه‌های دهه کرامت به شمار می‌آید.

گردهمایی بزرگ تجلیل از دختران زهرایی

امامزاده تصریح کرد: نورافشانی و برگزاری جشن ویژه امام رضا (ع)، برگزاری روضه خانگی رایگان، برپایی نمایشگاه، تجلیل از ۵۰ امامزاده شاخص، برگزاری همایش آسیب‌شناسی محیطی و تغذیه توسط خادمیاران سلامت، برگزاری مسابقه دلنوشته با امام رضا (ع)، فعالیت کلینیک مشاوره خانواده با همراهی ۱۰۰ خادمیار متخصص و دیدار با خانواده ایثارگران با پیش بینی هزار و ۱۰۰ خانواده از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی مازندران، برگزاری گردهمایی بزرگ تجلیل از دختران زهرایی، تجلیل از ۱۰۰ خیر برجسته در حوزه خادمیاری، طبخ ۳۰ هزار پرس غذای رایگان، برگزاری مسابقات ورزشی و پرچم‌گردانی خادمان اعزامی از مشهد مقدس با حضور دو اکیپ برای اجرای ۲۰۰ برنامه و پوشش جامع ۲۰۰ هرار نفری را از دیگر برنامه‌های این دهه عنوان کرد.

امامزاده، آذین‌بندی خیابان‌ها و مساجد، تجلیل از پرستاران با اسامی رضا و معصومه، برگزاری مسابقه خوشنویسی با هدف کتابت ۴۰ حدیث رضوی، مسابقه دستپخت‌های دخترانه در قالب کلیپ ۱۲۰ ثانیه‌ای، پویش «من دخترم را دوست دارم» با ارسال عکس‌های مهربانانه پدر و دختری تا رده ۹ سال، برگزاری مسابقه نقاشی دنیای دختر من و مسابقه عکس دخترم، پخش صلوات خاصه در مساجد ساعت ۸ شب و قرائت زیارت امین الله از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار