یادداشت/ عبدالرضا مرادحاجتی

اینجا خلیج فارس است و تنها یک کدخدا دارد

تنها چند سطر خبر کوتاه از توقیف کشتی‌های یونانی، بازتاب گسترده‌ای در افکار عمومی و رسانه‌های دنیا داشته است و مهمترین پیامد آن این است که ایران اسلامی در عمل به دنیا پیام و هشداری داده ‌که «اینجا خلیج فارس است و تنها یک کدخدا دارد».
کد خبر: ۵۲۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸ - 29May 2022

اینجا خلیج فارس است و تنها یک کدخدا داردگروه استان‌ها دفاع‌پرس‌ ـ عبدالرضا مرادحاجتی؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف در خلیج فارس خبر داد.

سپاه پاسداران به یونان هشدار داده در صورت آزاد نشدن نفت‌کش‌ لانا، احتمال توقیف ۱۷ کشتی یونانی دیگر در منطقه وجود دارد. 

به گزارش رسانه‌ها، دو نفت‌کش توقیف شده،«Delta Poseido» و «Prudent Warrior» نام دارند. ایران انجام این عملیات را اقدامی تلافی جویانه و در واکنش به توقیف نفتکش ایران در سواحل یونان عنوان کرده است.

این چند سطر خبر کوتاه اما بازتاب گسترده ای در افکار عمومی و رسانه های دنیا داشته است و مهمترین پیامد آن این است که ایران اسلامی در عمل به دنیا پیام و هشداری داده است که «اینجا خلیج فارس است و تنها یک کدخدا دارد».

اقتدار اخیر ارتش باصلابت مان در رونمایی از شهرک پهبادی و موشکی در اعماق زمین و واکنش مقتدرانه محافظان سبزپوش خلیج نیلگون فارس به دنیای پوشالی استکبار نشان داد که نیروهای نظامی ما در دفاع از کیان ایران اسلامی و مرزهای میهن و همچنین آسایش و امنیت ملت با هیچکس تعارف ندارند.

اینک که در اوج اقتدار و صلابت نظامی هستیم اما رسالت مان و تعهدمان در قبال صلابت اقتصادی و معیشت مردم دوچندان شده است و ضرورت دارد که خیلی از مسئولین و دستگاه های متولی اقتصاد از نیروهای نظامی الهام بگیرند که در بدترین شرایط استراتژیک و رصد نظامی دنیا و بدترین تحریم ها دست به چنین اقدامات حماسه سازی می زنند که گوشه ای از یادآوری های 8 سال دفاع مقدس است.

اینک که در زمین و فضا و دریا همه چیز در کنترل نیروهای مقتدر نظامی و مرزی کشور است، رسانه‌های متعهدمان باید به قلب تیترها و اخبار رسانه‌های جهان یورش ببرند و قلم بزنند که اگر عده‌ای به دروغ و سفسطه مدعی کدخدایی دیگران اند اما کشوری هست که کدخدای استقلال خودش و حامی محرومان و مظلومان منطقه‌ای است که همیشه مورد طمع دیگران بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار