کتاب «چریک‌های داور» کتاب تاریخ شفاهی برتر کشور انتخاب شد

کتاب «چریک‌های داور» به قلم «جلال کاویانی» از استان آذربایجان غربی در مراسم انتخاب کتاب برتر تاریخ شفاهی کشور حائز رتبه اول شد.
کد خبر: ۵۲۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ - 29May 2022

کتاب «چریک های داور» به عنوان کتاب تاریخ شفاهی برتر کشور انتخاب شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، مراسم انتخاب کتاب برتر تاریخ شفاهی دفاع مقدس، امروز همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفراس با حضور جمعی از مسئولین و نویسندگان استان در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی برگزار شد.

در این مراسم کتاب «چریک‌های داور» به قلم «جلال کاویانی» کتاب برتر تاریخ شفاهی کشور انتخاب و رتبه اول را از آن خود کرد.

در ادامه مراسم، از کتب تاریخ شفاهی «چریک‌های داور» اثر «جلال کاویانی»، «پرتو نگاه» اثر «علی حسین فتحی‌پور»، «ریه‌های سوخته» اثر «جلال کاویانی» و «بوسه بر زخم» به نویسندگی «جلال کاویانی» نیز رونمایی شد و از صاحبان مقالات برتر که در سال گذشته آثار خود را برای «همایش ملی تاریخ شفاهی» ارسال کرده بودند تجلیل شد.

سرهنگ «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این مراسم در خصوص لزوم ثبت و ماندگاری آثار دفاع مقدس گفت: رزمندگان پیشکسوت هشت سال جنگ تحمیلی گنجینه‌های ارزشمند دفاع مقدس هستند و ثبت و ضبط مکتوب خاطرات این عزیزان روش موثری در اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال تجارب دفاع مقدس به نسل‌های کنونی و آینده است.

وی با اشاره به پیشینه درخشان آذربایجان غربی در دفاع مقدس بر لزوم استفاده از ظرفیت ها فرهنگی و هنری هنرمندان استان در تبیین و تشریح دلوارمردی‌ها و رشادت‌های رزمندگان این خطه تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها