وزیر برنامه ریزی پاکستان:

اسلام آباد هرگز اسرائیل را به رسمیت نشناخته است

وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان در پیامی تصریح کرد: هیچ هیاتی از جانب اسلام آباد به اسرائیل اعزام نشده و سیاست ما برای به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی هم تغییر نکرده است.
کد خبر: ۵۲۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ - 29May 2022

اسلام آباد هرگز اسرائیل را به رسمیت نشناخته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «احسن اقبال» وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان امروز یکشنبه در پیامی توییتری تصریح کرد: هیچ هیاتی از جانب اسلام آباد به اسرائیل اعزام نشده و سیاست ما هم در به رسمیت نشناختن رژیم صهیونیستی تغییر نکرده است.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر توسعه و برنامه ریزی پاکستان و از اعضای حزب مسلم لیگ نواز (حزب حاکم پاکستان) این توییت را در پاسخ به برخی شایعات در خصوص سفر اخیر یک هیات آمریکایی به فلسطین اشغالی متشکل از اعضایی دو تابعیتی از پاکستان منتشر کرد.

وی در این خصوص نوشت: هیچ هیأت رسمی یا نیمه رسمی از جانب پاکستان به اسرائیل اعزام نشده است. سیاست دولت پاکستان روشن است و ما هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم؛ پاکستان حامی و غمخوار برادران و خواهران خود در فلسطین است.

این در حالیست که یک هیات از آمریکا با حضور برخی افراد با تابعیت پاکستانی اخیرا سفری به اراضی اشغالی داشته و در جریان آن، با رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

این دیدار با واکنش غضبناک بسیاری در میان فعالان حقوق فلسطینیان مواجه شد.

حتی «عمران‌خان» نخست وزیر مستعفی پاکستان نیز پیشتر در سخنانی میان طرفداران خود از این رویداد به شدت انتقاد کرده و درباره آن هشدار‌های جدی داده بود.

اسلام آباد هرگز اسرائیل را به رسمیت نشناخته است

گفتنی است که پاکستان با رژیم صهیونیستی رابطه دیپلماتیک نداشته و مردم این کشور نیز بار‌ها در محکومیت اقدامات تجاوزکارانه این رژیم راهپیمایی‌های اعتراض آمیز زیادی را برگزار کرده اند.

همچنین مردم پاکستان هر سال با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر‌های مختلف، همبستگی خود با آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین را اعلام کرده اند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار