اجرای «فصل شیدایی» در پیاده روی اربعین

کارگردان نمایش میدانی «فصل شیدایی» از آمادگی عوامل اجرایی و هنری این نمایش برای ارائه آن در مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی امسال در کشور عراق خبر داد
کد خبر: ۵۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ - 08September 2015

اجرای «فصل شیدایی» در پیاده روی اربعین

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نمایش فصل شیدایی، سعید اسماعیلی اظهار داشت: فصل شیدایی در مراسم اربعین سال گذشته با عنوان «نجمالثاقب» و در موکب ایرانی امام رضا(ع) در مسیر دو شهر نجف اشرف به کربلای معلی اجرا شد و بسیار مورد استقبال زائران اباعبدالله الحسین(ع) قرار گرفت و امسال با بررسی لوکیشن پیشنهادی کشور عراق، اجرای این نمایش را در مراسم اربعین حسینی(ع) نهایی میشود.

کارگردان نمایش میدانی فصل شیدایی با بیان این که اجرای این نمایش از مصوبات کمیته فرهنگی ستاد مراسم اربعین ۹۴ است، خاطرنشان کرد: در بررسی و تأیید موقعیت اجرای این نمایش، سازمان هنری ـ رسانهای اوج به عنوان سرمایهگذار فصل شیدایی حضور دارد و به احتمال بسیار، امسال این نمایش بیش از یک نوبت اجرا خواهد شد که در آن حضور زائران غیرایرانی و عربزبان هم دیده میشود تا آنان هم بتوانند از اجرای این برنامه هنری استفاده لازم را ببرند.

اسماعیلی با تأکید بر این که این نمایش، یک مانور بزرگ فرهنگی است، اظهار داشت: همانطور که کل کشور برای یک مانور نظامی بسیج میشود، همه دستگاههای فرهنگی و نهادهای هنری باید برای مانور فرهنگی شتاب کنند زیرا چنین پروژه ملی، عزم ملی میطلبد و همه ارگانهای مربوط مثل سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و غیره باید دلسوزانه به اجرای این نمایش بزرگ با مخاطب میلیونی یاری برسانند.

وی با بیان این که اجرای کرمانشاه با ۱۵ شب پس از تهران طولانیترین اجرای «فصل شیدایی» در کشور بوده است، گفت: اجرای ما در این استان غربی کشور، دارای ویژگیها و شاخصهای جالبی از جمله اینکه رکورد تماشاگران در کل اجراهای فصل شیدایی شکست و در یک شب ۱۵هزار نفر از این نمایش دیدن کردند، بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مختصات اجرای فصل شیدایی در کرمانشاه، وسعت لوکیشن بود و به نحوی که اگر اینطور نبود، نمیتوانستیم در یک شب از ۱۵ هزار تماشاگر میزبانی کنیم و اینکه مسئولان این استان در مقایسه با سایر شهرها و استانهایی که فصل شیدایی در آنها اجرا شده است بهترین همکاری و مساعدت را با تیم اجرایی نمایش داشتند.

کارگردان فصل شیدایی حضور خانوادههای دو شهید سرافراز کرمانشاه را مایه سربلندی و افتخار خود و عوامل اجرایی نمایش دانست و گفت: یکی دیگر از ویژگیهای اجرای نمایش، تقدیم آن به دو شهید دفاع مقدس و حراست از حرم شریف اهل بیت علیهمالسلام بود و حضور خانواده شهیدان محمدسعید جعفری و شهید مهدی نوروزی به همه ما انرژی فراوانی بخشید و عوامل فصل شیدایی، یکی از اجراها را به خانواده این دو شهید عزیز انقلاب تقدیم کردند.

اسماعیلی با اشاره به اهدای ۷۲ سفر عتبات عالیات به نویسندگان دلنوشتهای برای فصل شیدایی در استان کرمانشاه اعلام کرد: این سفرها از سوی مسئولان استان کرمانشاه به بهترین دلنوشتهها تعلق خواهد گرفت و آثار کسانی که در این مسابقه شرکت میکنند، از سوی گروه داوران به دقت بررسی خواهد شد.

کارگردان فصل شیدایی در با قدردانی از تلاشهای سپاه حضرت نبیاکرم (ص) کرمانشاه، گفت: مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی (مهنا)، متولی اجرای نمایش فصل شیدایی در سراسر کشور است و این مرکز پیشنهادهای متنوعی برای آینده در دست دارد که سرگرم بررسی آنها هستیم.

نمایش میدانی و چندرسانهای «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری با اجرا در شهرهای گوناگون کشور، از جمله پایتخت با استقبال وسیع مخاطبان روبهرو شده و لقب پربینندهترین نمایش ایران را به خود اختصاص داده است.

این نمایش در بخشهایی نظیر هبوط حضرت آدم (ع)، نجات حضرت نوح (ع)، بعثت پیامبر اکرم (ص)، احراق باب حضرت زهرا (س)، واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع)، عزیمت امام رضا (ع) به خراسان و بیان حدیث سلسلهالذهب، پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ظهور حضرت حجت (عج) دنبال میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار