امدادگر زن دوران دفاع مقدس:

مادران احساس مسئولیت را در رزمندگان زنده کردند

رشیدی گفت: اگر دختران ۱۵ ساله به شهر‌های مرزی می‌رفتند و به مجروحین کمک می‌کردند، انگیزه خدمت توسط مادران آن‌ها ایجاد می‌شد.
کد خبر: ۵۲۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۰ - 31May 2022

مادران احساس مسوولیت را در رزمندگان زنده کردندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ویژه برنامه «نگاه بارانی» با موضوع هنر مدیریت بانوان در صحنه‌های ایثار و شهادت با حضور خانم رشیدی از امدادگران دوران دفاع مقدس، خانم سهرابی از اساتید حوزه علمیه و همسر شهید مسلم خیزآب از شهدای مدافع حرم در اصفهان برگزار شد.

رشیدی در این مراسم، نیاز نسل جوان امروز را آشنایی با مباحث ارزشی به زبان روز جامعه بیان کرد و اظهار داشت: اگر دختران ۱۵ ساله به شهر‌های مرزی می‌رفتند و به مجروحین کمک می‌کردند، انگیزه خدمت توسط مادران آن‌ها ایجاد می‌شد. همه آنان در قبال ایثارگری رزمندگان احساس مسوولیت داشتند.

وی افزود: امروز دختران جوان ما برای شناخت ارز‌ش‌ها نیاز به تبیین دارند و ما وظیفه داریم تا الگو‌ها را به زیبایی معرفی کنیم.

رشیدی گفت: مادران امروز هم مانند مادران دیروز پای انقلاب محکم و قوی هستند. باید نقش آنان به خوبی تبیین شود.

همسر شهید خیزاب اظهار داشت: همسران مدافع حرم زمانی که می‌خواستند همسرشان را راهی میدان جنگ کنند، از همان روحیه حماسی مادران و همسران در دوران دفاع مقدس بهره گرفتند و صبر و ایثار را از آن‌ها آموختند. اگر نقش مادران و همسران دفاع مقدس به خوبی برایمان تبیین نمی‎‌شد ما نمی‌توانستیم از زندگی خودمان بگذریم. وظیفه همه ما این است که الگو‌های واقعی نظام را برای نسل جوان معرفی کنیم.

در ادامه مراسم با حضور خادمان رضوی پرچم متبرک به مضجع نورانی امام هشتم (ع) در بین حاضران گردانده شد.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار