مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خبر داد:

ابلاغ ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس «شهید گمنام» به استانداران کشور

عبودزاده از ابلاغ ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس شهدای گمنام به همه استان ها از جمله خوزستان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸ - 30May 2022

ابلاغ ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس «شهید گمنام» به استانداران کشور«سیدمحمد عبودزاده» مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز، از ابلاغ ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس شهدای گمنام به همه استان ها از جمله خوزستان خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت: «علی دارابی»، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه‌ای مراتب ثبت ملی میراث فرهنگی ناملموس شهید گمنام را به ۳۱ استاندار کشور ابلاغ کرد.

عبودزاده افزود: در بخشی از این نامه آمده است: در اجرای مواد ۱۱ و ۱۲ از قانون الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون حراست از میراث‌فرهنگی ناملموس مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس شورای اسلامی و مواد ۲ و ۳ آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور مصوب ۱۳۸۷ هیئت محترم وزیران و همچنین آئین‌نامه مشارکت در پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس شهرها و روستاها مصوب ۱۴۰۰ هیئت محترم وزیران، مراتب ثبت میراث فرهنگی ناملموس شهید گمنام، تفحص، تشییع، یادمان‌سازی، پاسداشت و زیارت به شماره ۲۶۷۹در تاریخ ۱۴۰۱/۳/۳ در فهرست ملی میراث‌فرهنگی ناملموس ایران اعلام می‌شود.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: همچنین در پایان این ابلاغ به هرگونه اقدام که موجب حراست و پاسداری این میراث می شود تاکید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها