مسئول بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا:

قیام پانزدهم خرداد عامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود

سرهنگ اینانلو گفت: قیام پانزدهم خرداد عامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی و به تعبیر امام خمینی (ره) نقطه آغازین انقلاب اسلامی بود.
کد خبر: ۵۲۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ - 31May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین،  سرهنگ «قاسم اینانلو» مسئول بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا، امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)، به قیام پانزدهم خرداد سال 1342 اشاره کرد و اظهار داشت: قیام پانزدهم خرداد، مهم‌ترین عامل شکل‌گیری انقلاب اسلامی و به تعبیر امام خمینی (ره) نقطه آغازین انقلاب اسلامی بود. ابتکار عمل امام (ره) و سایر علما در مبارزه با طرح‌های آمریکایی رژیم پهلوی، شاه را بر آن داشت تا با برخورد خصمانه، موجی از ترس و وحشت در جامعه ایجاد کرد.

وی افزود: آمریکایی‎ها به عنوان مهم‎ترین حامی شاه در آن سال ها، ایران را «جزیره ثبات» نامیدند و با خاطری آسوده، اهداف خود را در ایران دنبال می کردند. شاه نیز پس از سرکوب قیام پانزدهم خرداد و تبعید امام خمینی (ره) با خیالی آسوده و با اعتماد به پشتیبانی های خارجی و مخصوصاً حمایت های بی دریغ آمریکا، با غرور تمام بر اریکه سلطنت تکیه داده بود.

سرهنگ اینانلو، امام خمینی (ره) را مقتدرترین رهبر سیاسی جهان دانست و گفت: بدون تردید امام خمینی (ره) در شمار اندیشمندان بزرگ عرصه سیاست و یکی از مقتدرترین رهبران سیاسی جهان بود. او انقلاب اسلامی را محدود به جغرافیای ایران اسلامی نمی دانست، او علاوه بر تحولی شگرف در داخل ایران، با تأثیرات دینی و معنوی خود، نهضتی عظیم و انقلاب دینی بزرگ در سطح جهان نیز به وجود آورد.

مسئول بسیج دانش آموزی سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان بوئین زهرا، به اندیشه های سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: جامعیت اسلام، مهمترین کلید واژه اندیشه سیاسی و اجتماعی امام خمینی (ره) بود. از دیدگاه ایشان، تفاوت مهم قوانین اسلام با قوانین بشری در این است که قوانین بشری برای ایجاد نظم اجتماعی بنا شده اند ولی قوانین اسلام برای همه ابعاد زندگی بشر تنظیم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها