مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اهتزاز پرچم منقش به نام امام رضا (ع) در تپه نورالشهداء شهرکرد

«احمدی» گفت: روز پنج‌شنبه (۱۲ خرداد) در تپه نورالشهداء شهرکرد، برای اولین‌بار در کشور، پرچم منقش به نام علی بن موسی الرضا (ع) به اهتزار در خواهد آمد.
کد خبر: ۵۲۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ - 31May 2022

شهدای گمنام شهرکرد میزبان خادمان ثامن الحجج(ع)به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «پیام احمدی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان چهارمحال و بختیاری، امروز (سه‌شنبه) در جلسه هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، با اشاره به اینکه امام رضا (ع) عشق مشترک تمامی مردم ایران از هر قوم و نژادی است، اظهار داشت: توهین به امام رضا (ع) غیرقابل اغماض است، اتفاقات جشنواره کن جامعه غم‌زده ایران از حادثه آبادان را به غم دیگری دچار و دست‌های شیاطین جهان را بار دیگر به وضوح نمایان کرد.

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت و قرار گرفتن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و واقعه ۱۵ خرداد در میانه این دهه، افزود: بیش از یک دهه است که سایه الطاف امام مهربانی‌ها به واسطه حضور خدمان حرم مطهر رضوی بر سر مردم استان چهارمحال و بختیاری گسترده‌تر شده است؛ همچنین از پنج سال گذشته با ایجاد دفتر آستان قدس رضوی این لطف در تمامی ایام سال مستمر شده است که در کنار الطاف کریمانه امام رضا (ع) وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت را در کشور تشکیل داده است که این شورا وظیفه، حمایت، نظارت و هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو را برعهده دارد.

احمدی ادامه داد: سال گذشته حدود ۱۱۴ عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت در چهارمحال و بختیاری برگزار شد در سال جاری نیز برنامه‌های مورد نظر با شعار «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» پیش خواهند رفت؛ همچنین هماهنگی‌های اولیه درخصوص پیش‌بینی برنامه‌های این دهه، جریان‌سازی رسانه‌ای و... انجام شده است، برنامه محوری موجود در چهارمحال و بختیاری نیز جشن‌های «زیر سایه خورشید» است که در کنار آن نیز برنامه‌هایی توسط سایر مجموعه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به پیش خواهند رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: جریان‌سازی جشن‌های مردمی از طریق رسانه‌ها، مشارکت و حمایت از برنامه‌های زیرسایه خورشید توسط دستگاه‌ها و... انتظاراتی است که از دستگاه‌های موجود در استان وجود دارد و امیدواریم مانند سنوات گذشته شاهد همکاری خوبی در این زمینه باشیم.

وی اضافه کرد: مستندسازی شایسته از اقدامات صورت‌گرفته در دهه کرامت جزو مواردی است که طی سالیان گذشته مورد توجه ویژه قرار نداشت که برنامه‌ریزی لازم جهت پررنگ شدن این حوزه در سال جاری انجام شده و حدود ۲ هفته پس از دهه کرامت، از مستند‌های تهیه‌شده پنج دستگاه دولتی و سه شهرستان برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

احمدی تصریح کرد: درحال حاضر حدود ۶۰ کانون عمومی در سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در این کانون‌ها خدمات عمومی به مردم ارائه می‌شود؛ همچنین ۲۰۰ کانون تخصصی نیز در سطح استان وجود دارد که تمامی شهرستان‌های استان به ارائه خدمات به مردم می‌پردازند، ۴۵۰۰ خادمیار ثبت شده در سامانه نیز در استان وجود دارند و درحال حاضر چهارمحال و بختیاری در آستان مقدس علی بن موسی رضا (ع) حدود ۲ هزار خادمیار فعال دارد که در استان به خدمت‌رسانی مشغول هستند و در حرم امام رضا (ع) نیز شیفت خدمتی خود را انجام می‌دهند.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در سال جاری درخصوص برنامه‌های دهه کرامت موجود در شهرستان‌های استان، علاوه‌بر هماهنگی که توسط ستاد دهه کرامت استان چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود، با محوریت خادم‌یاران شبکه خادم‌یاری استان نیز برنامه‌ریزی خواهد شد؛ همچنین تلاش می‌شود به واسطه پرچم مطهر حرم و خادمین حضرت تمامی سطح استان را عطر امام رضا (ع) که فرا گیرد.

وی بیان کرد: برنامه استقبال از خدام رضوی ساعت ۵ عصر روز ۱۱ خرداد در پلیس راه «فرخشهر» انجام خواهد شد که در این برنامه با استفاده از گروه موزیک، تشریفات اولیه انجام و کاروانی شامل هشت کامیون، تاکسی‌داران فرخشهر، ۵۰ نفر از دوچرخه‌سواران، اسکیت و پاراگلایدر در برنامه استقبال وجود دارد و این برنامه‌ها تا ساعات پایانی شب ادامه خواهد داشت؛ همچنین روز پنج‌شنبه (۱۲ خرداد) ساعت ۷ و نیم صبح در تپه نورالشهداء شهرکرد، برای اولین‌بار در کشور پرچم منقش به نام علی بن موسی الرضا (ع) به اهتزاز در خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار