معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی:

اتاق‌های عملیات در دفاع مقدس مصداق وحدت فرماندهی نیرو‌های مسلح بود

سردار «ساور» گفت: اتاق‌های عملیات در دوران هشت سال دفاع مقدس، شاهد و مصداق وحدت فرماندهی یگان‌های نیرو‌های مسلح بود.
کد خبر: ۵۲۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳ - 31May 2022

اتاق‌های عملیات در دفاع مقدس مصداق وحدت فرماندهی نیرو‌های مسلح بودسردار «ابراهیم ساور» معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهدای روحانی کشور در مصلای قدس قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: نگاه گذرا به هشت سال دفاع مقدس از آغاز تا انجام و فرایند عملیات‌هایی که صورت می‌گرفت، نشانگر موارد متعددی از وحدت فرماندهان نیرو‌های مسلح است.

وی افزود: ترکیب حضور فرماندهانی که از یگان‌های مختلف ارتش و سپاه و بسیج برای انجام عملیات‌ها برنامه ریزی می‌کردند، واقعیت انکار ناپذیری از وحدت و همدلی در قوای مسلح بود.

معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با اشاره به مشکلات و آسیب‌های فرماندهی جنگ در مقطعی که «بنی صدر» رئیس جمهور مخلوع آن را بر عهده داشت، عنوان کرد: در آن مقطع اراده وی بر وحدت نبود و با ممانعت و کوتاهی در تجهیز بخشی از نیرو‌های مسلح که موثر بودند و می‌توانستند هم افزایی داشته باشند، مشکلات عدیده‌ای را پیش آورد.

وی ادامه داد: با عبور از آن مقطع، تدابیر فرماندهی بر تقویت نگاه هم افزایی و وحدت تعلق گرفت و این شد که در همه عملیات‌ها پیروز شدیم و تا پایان هشت سال دفاع مقدس نیز هیچگونه انشقاقی در وحدت نیرو‌های مسلح اتفاق نیفتاد.

سردار ساور با بیان اینکه پیروزی‌های پی در پی در دفاع مقدس، یکی از نشانه‌های وحدت و همدلی نیرو‌های مسلح بود، تاکید کرد: اتاق‌های عملیات هم همین موضوع را بوضوح نشان می‌داد، زیرا شاهد بودیم که فرماندهان ارتش و سپاه و نیرو‌های بسیج مردمی و حتی ژاندارمری، صمیمانه در کنار هم به طرح ریزی و اعلام رمز و اجرای عملیات‌ها می‌پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار