در نشست خبری وزیر خارجه اردن و مقام فلسطینی مطرح شد؛

تاکید بر مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در همه زمینه‌ها

وزیر امور خارجه اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در نشست خبری مشترک بر تداوم تلاش‌های مشترک جهت مقابله با اقدامات خطرناک رژیم صهیونیستی تاکید کردند.
کد خبر: ۵۲۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷ - 31May 2022

تاکید بر مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی در همه زمینه هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن و حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در یک نشست خبری در شهر رام الله تاکید کردند: به اقدامات مشترکی که برای حمایت از برادران فلسطینی در زمینه دستیابی به حقوق مشروع و کامل، با هم شروع کرده‌ایم ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه اردن تصریح کرد: اوضاع بد است و قرار است بدتر شود، نه با تعرض به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن آتش بس تداوم می‌یابد و نه با شهرک سازی، مصادره اراضی و آواره کردن فلسطینیان از خانه کاشانه خود تهدید انفجار اوضاع از منطقه رفع می‌شود.

الصفدی بر موضع اردن برای توقف همه اقدامات تنش آفرین و بازگشت به چشم انداز سیاسی واقعی برای تحقق صلح تاکید کرد و افزود: رژیم صهیونیستی با اقدامات خود کل منطقه را به سمت انفجار اوضاع پیش می‌برد. خواسته ما توقف شهرک سازی، توقف تعرض به مسجدالاقصی و احترام به شرایط تاریخی و حقوقی حاکم بر آن است.

وزیر خارجه اردن گفت: قوانین بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل صریح است و تاکید می‌کند که بیت المقدس اشغالی است و باید به عنوان پایتخت کشور مستقل فلسطین آزاد شود.

از سوی دیگر حسین الشیخ دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین گفت: پیام شاه اردن به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر موضع مشترک طرفین در زمینه مقابله با اقدامات بی سابقه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تاکید می‌کند.

وی افزود: اردن و فلسطین اقدامات رژیم صهیونیستی را کاملاً تهدیدآمیز می‌دانند و این اقدمات تهدیدی علیه امنیت، صلح و ثبات نه فقط در فلسطین بلکه در کل منطقه است.

الشیخ کابینه رژیم صهیونیستی را مسئول کامل تشدید اوضاع در اراضی اشغالی دانست و گفت: در سایه پوشش امنیتی و سیاسی شهرک نشینان به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس تعرض می‌کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار