رسانه‌های صهیونیستی:

انتخاب مجدد «نبیه بری» اولین شکست مخالفان حزب‌الله است

رسانه‌های صهیونیستی انتخاب مجدد «نبیه بری» به‌عنوان رئیس پارلمان لبنان را اولین شکست مخالفان حزب‌الله خواندند.
کد خبر: ۵۲۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷ - 01June 2022

انتخاب مجدد «نبیه بری» اولین شکست مخالفان حزب‌الله استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نبیه بری» با ۶۵ رأی از مجموع ۱۲۸ رأی برای بار هفتم به‌عنوان رئیس پارلمان لبنان و «الیاس بوصعب» نیز به‌عنوان معاوی وی (هر دو متحد حزب‌الله) انتخاب شدند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کردند که «مخالفان حزب‌الله و سید حسن نصرالله اولین شکست خود پس از انتخابات را متحمل شدند».

این رسانه‌ها افزودند، «اردوگاه متحد حزب‌الله» یک دستاورد در پارلمان لبنان رقم شد. با انتخاب بری و الیاس بوصعب از متحدان حزب‌الله به عنوان معاون وی، «اردوگاه مخالف حزب‌الله» امروز از انسجام کمتری برخوردار است.

وب‌سایت صهیونیستی «روترنت» نیز نوشت، علیرغم آنکه حزب‌الله در انتخابات اخیر بخشی از قدرت خود را از دست داد، اما امروز می‌تواند نفس راحتی بکشد. بری برای بار هفتم رئیس پارلمان لبنان شد و معاون مسیحی وی الیاس بوصعب هم متحد حزب‌الله است.

روزنامه «اسرائیل هیوم» هم نوشت، نبیه بری با یک رأی بیشتر از نصف اعضای پارلمان به عنوان رئیس انتخاب شد. این هفتمین ریاست نبیه بری ۸۴ ساله بر پارلمان لبنان است. وی اولین بار در سال ۱۹۹۲ به عنوان رئیس پارلمان انتخاب شد و از زمان جنگ داخلی لبنان، اتحاد خود با حزب‌الله را حفظ کرده است.

این روزنامه ادامه داد، با انتخاب بری اولین امتحان دشمنان حزب‌الله با «شکست مفتضحانه» تمام شد. حزب «القوات اللبنانیه» بازنده واقعی است، این حزب علیرغم آنکه توانست حضور خود در میان طایفه مسیحی را تقویت کند، اما در انتخاب نامزدی دیگر به جای نبیه بری شکست خورد.

اسرائیل هیوم افزود، به نظر می‌رسد با انتخاب مجدد بری، اردوگاه حزب‌الله برای تشکیل ائتلاف محدود خود تلاش خواهد کرد.

«سمیر جعجع» رهبر حزب «القوات اللبنانیه» که وابسته به عربستان سعودی و آمریکاست و در نقطه مقابل مقاومت قرار دارد، پیش از این گفته بود که به بری رأی نخواهند داد. جعجع ادعا کرده بود که نمایندگان وابسته به القوات و جریان مقابل مقاومت، قصد دارند، رئیس جدیدی برای پارلمان انتخاب کنند که «حافظ حکومت لبنان» باشد.

وی نیز مانند آمریکا و عربستان، مدعی بود که حزب الله اکثریت پارلمانی را از دست داده است و به همین دلیل با انتخاب رئیس دیگری برای پارلمان، تلاش خواهد کرد که «تصمیم‌گیری راهبردی را به حکومت» بازگرداند و تصمیم امنیتی و نظامی نیز در دست ارتش لبنان باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار