دبیر ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور خبر داد؛

برگزاری ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور در هرمزگان

حجت‌الاسلام‌ «تقوی» گفت: ششمین دوره جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور به میزبانی هرمزگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ - 01June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ «سید عباس تقوی» دبیر ششمین جشنواره صحیفه سجادیه دانشگاهیان کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج محتوای آسمانی صحیفه سجادیه است. جشنواره ششم ضمن معرفی صحیفه سجادیه به دانشگاهیان، یک مأموریت ویژه از مستندسازی و گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که بخش‌های مختلفی دارد که از بخش امید و هشت بخش انتهایی آن است بر عهده خواهد داشت.

تقوی صحیفه سجادیه را دارای یک عظمت خاصی دانست و تصریح کرد: انصافاً صحیفه اقیانوس بیکرانی است، این قرآن ساعی و زبور آل محمد و شفای همه دردهای مادی و معنوی و تأمین کننده سعادت دنیا و آخرت ماست که متأسفانه مهجور است؛ و در این جشنواره بنا به آشنایی با فضائل دنیایی و اخروی آن هستیم.

وی با اشاره به مستندسازی اقدامات انجام شده در ششمین جشنواره تصریح کرد: یک جلد کتاب با عنوان صحیفه زندگی ۲ و نیز بخشی از تولیدات شامل نشریات و عکس نوشته نیز ازجمله اقدامات این جشنواره است که در سایت جشنواره به نشانی sahife.nahad.ir قابل دسترسی است.

دبیر ششمین جشنواره کشوری صحیفه سجادیه خاطرنشان کرد: تبیین مکتب حاج قاسم به عنوان لگوی بین‌المللی از دیگر مأموریت‌های این جشنواره است تا ابعاد زندگانی این سردار شهید متناسب با رویکرد صحیفه مورد بررسی قرار بگیرد و همه محور این جشنواره توجه به آثار تولیدی در این زمینه است.

تقوی عنوان کرد: همچنین برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، مسابقات حوزه نشریات و بیش از ۳۵۰ عکس نوشته و ۸۰ بروشور تولید شده مختلف از دیگر بخش‌ها و آثار جشنواره است.

وی ‌با تأکید بر اینکه‌ جشنواره‌ ششم ‌توجه خاصی ‌به ‌شناخت ‌ابعاد سیاسی‌،‌ اعتقادی‌، اجتماعی ‌و ‌فرهنگی‌ منطبق ‌با ‌آموزه‌های‌ صحیفه ‌دارد، اضافه کرد: اساتید، کارکنان، دانشجویان و خانواده‌های آن‌ها آثار فاخر خود را تهیه و به دبیرخانه دانشگاه‌های مرکز استان خود ارسال کنند.

 با توجه به شیوه‌نامه اجرایی جشنواره، دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه هر استان به عنوان دبیرخانه این جشنواره است که در کنار آن نیز شماره تماس دبیرخانه کشوری ۳۳۳۳۶۰۰۷- ۰۷۶ نیز به‌منظور ارتباط با دبیرخانه کشوری جشنواره در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ک

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار