پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی:

فضای مجازی بستر ناامیدسازی نسل جوان نسبت به انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام «راجی» گفت: دشمن در فضای مجازی به دنبال ناامیدسازی نسل جوان ماست؛ اگر این نسل ناامید شود کارایی خود را از دست می‌دهد.
کد خبر: ۵۲۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ - 01June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «سید محمدحسین راجی» پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی در اولین همایش جهاد تبیین که امروز با حضور علما و نخبگان اهل تسنن و تشیع در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دشمن در فضای مجازی به دنبال ناامیدسازی نسل جوان ماست؛ اگر این نسل ناامید شود کارایی خود را از دست می‌دهد. 

وی افزود: دشمن به گونه‌ای القا می‌کند هرچی فلاکت و بدبختی در دنیا است، در ایران اتفاق افتاده و دیگر نقاط دنیا در رفاه و آسایش هستند. در واقع دلیل این تضادها؛ تغییر آرام ذهن ماست؛ به نحوی که اگر بزرگترین خدمت جهان در ایران انجام شود، آنقدر کوچک دیده می‌شود که اصلا قابل لمس نیست و این لزوم تبیین را بااهمیت‌تر می‌کند. 

این پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی تصریح کرد: اتفاقی که امروز در حال رخ دادن است؛ بزک و تطهیر پهلوی است؛ موضوعی که هدفمند در رسانه‌ها مطرح می‌شود و عده‌ای هم در داخل در این بازی وارد می‌شوند.

راجی با بیان این مطلب که در تبیین باید به بیان دستاوردهای نظام اسلامی پرداخت‌‌ گفت: در مقام مقایسه امروز هر بخش را با قله و اوج یک کشور مقایسه می‌کنند؛ به‌عنوان مثال در لوازم خانگی با کره، در خودرو با آمریکا، پزشکی با انگلیس، چینی و کریستال با فرانسه، این سبک مقایسه در هیچ جای دنیا مرسوم نیست ولی این فضا را در ایران باب کردند.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان مخالف تفکر انقلاب اسلامی برای کشور مشکل‌ساز است؛ به‌عنوان مثال در هشت سال گذشته فاصله طبقاتی و ضریب جینی افزایش چشمگیر داشت. 

امام خمینی (ره) آیینه تمام نمای انقلابی‌گری بود

حجت‌الاسلام حسین ملکی امام جمعه شهرستان تایباد در این همایش گفت: در میان ادیان الهی؛ مکتب اسلام دین برتر و ممتاز است؛ انبیا (ع) آمدند تا این دین را تبلیغ کنند و زمینه را برای ظهور آن آماده کنند. قرآن جامع‌ترین و کامل‌ترین نسخه وحی برای هدایت بشر است که بر آخرین پیامبر خدا (ص) نازل شده است. 

وی افزود: در متن تعالیم عالیه اسلام سه امتیاز برای انسان یا جامعه برتر قید شده است؛ علم، تقوا و جهاد سه امتیاز ویژه برای انسان برتر است. این مثلث به فرد یا جامعه حیات و تعالی می‌دهد.

امام جمعه تایباد ادامه داد: امام خمینی (ره) آینه تمام نمای حقیقت ناب، عدالت، علم، شجاعت، درایت، سیاست و انقلابی‌گری بودند.

ملکی با بیان این مطلب که در مورد شخصیت باعظمت امام خمینی (ره)؛ سخن‌ها بسیار گفته شده و مکتوبات زیاد نوشته شده است گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی چند خصوصیت ویژه داشت؛ اول قدرت را از خود سلب کرد، دوم سلب مالکیت از خود بود و در مقابل حق تسلیم بود؛ سوم مراقبت شدید از نفس بود. ایشان از شهرت، مرجعیت و قدرت فرار می‌کرد؛ اما یکی از مقتدرترین و مشهورترین چهره‌های جهان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار