نماینده ولی فقیه در مازندران:

امروز تقویت جریان انقلابی از واجبات است

«محمدی لائینی» گفت: امروز انقلاب برای ما محور و مدار است و همه شخصیت‌ها را با انقلاب می‌سنجیم و تقویت جریان انقلابی از واجبات است.
کد خبر: ۵۲۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۲ - 01June 2022

امروز تقویت جریان انقلابی از واجبات استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران شامگاه چهارشنبه در سی و سومین سالگرد امام راحل و نخستین نشست سالانه علمی فقیه مردمی آیت الله دارایی (ره) در دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر ضمن گرامیداشت چهاردهم و پانزدهم خرداد، حادثه جان باختن تعدادی از هموطنان را در حادثه متروپل تسلیت گفت و اظهار داشت: این حادثه باعث جریحه‌دار احساسات مردم شده است و فساد در ساخت وساز این پروژه حیثیت‌ها را زیرسوال برده است.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه ساختمان‌هایی نظیر متروپل در کشور وجود دارد و باید شناسایی شود، گفت: به جای برخورد با معلول‌ها، با علت‌ها و زمینه‌ها باید برخورد شود و متأسفانه به خاطر درآمدزایی، شاهد ساخت ساختمان‌های بی‌کیفیت و بی‌ضابطه هستیم درحالی که ساختمان‌های بی‌ضابطه و نادرست باید تخریب شود نه آنکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ منجر به صدور جریمه شود که بعدا باعث خسارت‌های انسانی می‌شود.

وی با اظهار تأسف از این حادثه و با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله دارایی تأکید کرد: باید نام علمایان درگذشته در شهر‌های استان مازندران احیا شوند و به نسل جدید معرفی شوند.

امام جمعه ساری با تاکید براین که نسل امروز باید  عقبه فرهنگی خود را بشناسد و احساس شخصیت بکند، افزود: نباید اجازه دهیم جای دائر و مدار، محور و غیر محور و راجع و مرجع عوض می‌شود.

محمدی لائینی با بیان اینکه نباید به پست و مقام زینت داد و احساس شخصیت و فخر کرد، گفت: سیاست دشمنان این بود که جای دائر و مدار عوض شود و اگر جامعه به درستی بصیرت نداشته باشد جای معیار‌ها عوض خواهد شد و تشخیص دادن دائر و مدار بسیار لازم و ضروری برای جامعه است.

محمدی لائینی با بیان اینکه تشخیص دادن سنجه و سنجیده مسئله بسیار مهمی است، اضافه کرد: یکی از سنجه‌هایی که باید برای ما ملاک و محور باشد انقلاب اسلامی است و هر کس با انقلاب همراهی نکند ما به او ارادتی نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در این شرایط انقلاب برای ما محور و مدار است و همه شخصیت‌ها را با انقلاب می‌سنجیم و تقویت جریان انقلابی یعنی همین و تقویت انقلاب از واجبات است.

محمدی لائینی تضعیف انقلاب اسلامی را تضعیف امنیت و زیر سوال بردن ۲۳۰ هزار شهید، شهدای قیام ۱۵ خرداد، هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و مجاهدت‌ها برشمرد و ادامه داد: حق نداریم امروز انقلاب اسلامی را تضعیف کنیم و همه چیز بر مدار انقلاب باید سنجیده و به آن نمره داده شود.

وی با بیان اینکه مردمی بودن، ساده زیستی و دغدغه‌های حل مشکلات مردم از ویژگی‌های آیت الله دارایی است و در انقلاب نقش داشت و مدافع امامین انقلاب بود، خاطرنشان کرد: باید حوزه‌های علمیه‌ای تربیت کنیم که خروج آن فرهیختگان با فضل و تقوا و انقلابی و باشهامت، مدافع و انقلابی باشد و همگان باید در مسیر انقلاب و ولایت به خط شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار