جهاد اسلامی از شهادت یکی از فرماندهان خود خبر داد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از فرماندهان شاخه نظامی این جنبش در پی جراحات وارده در جنگ به شهادت رسیده است.
کد خبر: ۵۲۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳ - 01June 2022
جهاد اسلامی از شهادت یکی از فرماندهان خود خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شامگاه امروز (چهارشنبه)، از شهادت یکی از فرماندهان نظامی خود خبر داد.
 
جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «یاسر عطیه المصریِ» چهل‌ویک‌ساله فرمانده گردان «دیرالبلح» وابسته به «سرایا القدس» بر اثر جراحات وارده در جریان جنگ «سیف القدس» با نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.
 
سیف القدس یا «شمشیر قدس» جنگ گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی است که سال ۲۰۲۱ میلادی در بیستم اردیبهشت ماه به وقوع پیوست و به مدت ۱۲ روز ادامه داشت. گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه به‌ویژه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تحمیل خسارات‌های فراوان به نیروهای تل‌آویو در این جنگ پیروز نبرد شدند.
 
آتش این نبرد در ماه مبارک رمضان و به دنبال تعرض نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی شعله‌ور شد. دستور آغاز حمله پس از تعیین ضرب‌الاجل از سوی «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای تمام گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه صادر شد و رزمندگان مقاومت شهرها و شهرک‌های اشغالی را هدف حملات گسترده راکتی و موشکی خود قرار دادند.
 
این جنگ با وساطت مصر و با تعیین شروط از سوی مقاومت فلسطین در بامداد روز بیست و دوم ماه می با شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی و هلاکت ۱۳ صهیونیست به پایان رسید. رژیم صهیونیستی در جریان این جنگ اماکن غیرنظامی بسیاری از جمله دفاتر رسانه‌های جهانی و بسیاری از مساجد مسلمانان را هدف حمله قرار داد و ویران کرد.
 
گروه‌های مقاومت فلسطین، امروز، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که شمشیر قدس همچنان بیرون از غلاف است و ارتکاب هرگونه حماقت در قبال مسجدالاقصی و فرماندهان مقاومت، درهای جهنم را به روی صهیونیست‌ها بازخواهد کرد.
 
در ادامه این بیانیه آمده بود که نبرد سیف‌القدس برای یاری قدس، مسجدالاقصی و دفاع از ملت فلسطین انجام شد و منجر به تحمیل اراده ملت فلسطین بر رژیم اشغالگر شد. گروه‌های فلسطینی سپس به تشدید درگیری‌ها با رژیم اشغالگر با تمام ابزارهای ممکن فرا خواندند و افزودند که تهدیدات رژیم اشغالگر در خصوص ترور سران مقاومت نشان دهنده ناتوانی، سردرگمی و شکستی است که این رژیم در آن به سر می‌برد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها