«موقعیت مهدی» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ دفاع مقدس شد

با گذشت ۱۲ هفته از آغاز اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد که از فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ بود، این فیلم سینمایی تاکنون فروش ۱۴ میلیاردی در سینما‌ها و اکران‌های سیار را به همراه داشته و به همین دلیل توانسته عنوان پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینما را به نام خود کند.
کد خبر: ۵۲۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ - 02June 2022

«موقعیت مهدی» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ دفاع مقدس شد

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، با گذشت ۱۲ هفته از آغاز اکران فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر و تهیه‌کنندگی حبیب والی نژاد که از فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۱ بود، این فیلم سینمایی تاکنون فروش ۱۴ میلیاردی در سینما‌ها و اکران‌های سیار را به همراه داشته و به همین دلیل توانسته عنوان پرفروش‌ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینما را به نام خود کند.

«موقعیت مهدی» که روایتی متفاوت از رشادت‌های مهدی و حمید باکری از خانه تا جنگ را به تصویر می‌کشد؛ در تمام طول زمان اکران جزو فیلم‌های پرفروش هفته بوده و با تغییر ترکیب فیلم‌ها، همچنان جزو ۵ فیلم پرفروش گیشه است و تاکنون با حضور ۴۰۵ هزار مخاطب در سینما‌ها و ۱۳۰ هزار مخاطب در اکران‌های سیار مجموعا ۵۳۵ هزار مخاطب را به تماشا نشانده است.

این فیلم سینمایی اولین ساخته سینمایی هادی حجازی‌فر است که فیلمنامه آن توسط هادی حجازی‌فر و ابراهیم امینی نوشته شده و پخش آن بر عهده موسسه بهمن سبز است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مهدی باکری، فرمانده لشگر ۳۱ عاشورا از برادر کوچک‌ترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلاتی که برایش پیش آمده به منطقه برگردد و در کنار او باشد. حمید می‌پذیرد و همراه می‌شود. حالا بعد از عملیات خیبر، مهدی باید تنها به خانه برگردد…

هادی حجازی‌فر، ژیلا شاهی، وحید حجازی‌فر، معصومه ربانی‌نیا، وحید آقاپور و روح‌الله زمانی، بازیگران این فیلم هستند.

ین در سال جاری به عنوان موفق‌ترین فیلم غیر کمدی در گیشه شناخته می‌شود، موقعیت مهدی در مقایسه با سایر آثار غیر کمدی فروش بالایی داشته و نقد‌های بسیار خوبی را هم از آن خود کرده است، فیلمی که شاید آغازی بر تحول در سینمای دفاع مقدس باشد.

دلایل اصلی موفقیت موقعیت مهدی در گیشه

موقعیت مهدی این موفقیت را صرفا مدیون ساختار و فیلمنامه، اتمسفر و کارگردانی و همچنین بازی‌های یکدست است، فیلم به دنبال شعار و یا گرفتن طرف خاصی نیست، آنچه واقعیت است را به نمایش می‌گذارد، با آنچه مخاطب از سینمای دفاع می‌شناسد فاصله داشته و نمایی تازه از تاریخ معاصر را به نمایش می‌گذارد.

از جمله نکات حائز اهمیت درباره فیلم موقعیت مهدی عدم استفاده از بازیگران چهره است، شاید به غیر از هادی حجازی و همچنین ژیلا شاهی اکثریت بازیگران این فیلم سینمایی چهره‌های شناخته شده در سینما نیستند، چهره‌هایی که معمولا تضمین فروش آورده و در تمامی مواقع بازیگران اصلی فیلم‌ها را تشکیل می‌دهند.

ایجاد اتمسفر درست و همچنین تاکید حجازی فر بر ادای دیالوگ‌ها به زبان ترکی باعث شده تا باورپذیری فیلم به اوج برسد، شاید اگر فیلم همچون اکثریت آثار سینمای کشور صرفا به زبان فارسی پایتخت گفتگو می‌کرد مخاطب با این درجه از فضای خودمانی و گرم روبرو نمی‌شد.

نگاهی تازه به سینمای دفاع مقدس در موقعیت مهدی

بازی روح الله زمانی نیز یکی دیگر از نقاط قوت فیلم است، نوجوانی که راهی جبهه‌ها شده و چالش‌هایی را در سن خود تجربه می‌کند، این نگاه یکی از جذاب‌ترین نگاه‌های موقعیت مهدی است، اینکه مخاطب متوجه می‌شود رزمندگان دوران دفاع مقدس چالش‌هایی متفاوت از جنگیدن در میدان نبرد را هم تجربه کرده‌اند، چالش‌هایی که گا‌ها شخصیت آن‌ها را شکل داده است.

فیلم سینمایی موقعیت مهدی قدمی تازه و اثربخش در سینمای دفاع مقدس است، سینمایی که در دهه شصت و هفتاد دوران اوج خود را پشت سر گذاشت، اما به یکباره در دهه هشتاد و نود افت محسوسی را تجربه کرد، سینمایی که می‌تواند بار دیگر با نگاهی متفاوت میزبان تماشاگرانی باشد که نیازمند داستان و ژانر جدید در سینمای دو سویه اجتماعی کمدی امروز هستند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها