رئیس بسیج عشایری کشور:

گروه‌های جهادی، سفیران کار و خدمت و تلاش هستند

«سعیدی» حضور جهادگران در مناطق صعب‌العبور عشایری چهارمحال و بختیاری را حضوری بی‌بدیل و مروج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.
کد خبر: ۵۲۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵ - 02June 2022

گروه‌های جهادی سفیران کار و خدمت و تلاش هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «احمد سعیدی» رئیس بسیج عشایری کشور امروز (پنجشنبه) در آیین افتتاحیه رزمایش بزرگ محرومیت‌زدایی در چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدا بویژه سرداردل‌ها و ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری، اظهار داشت: این برنامه‌ها به استقبال از کنگره ملی ۱۰ هزار شهید جامعه عشایری کشور برگزار می‌شود.

سعیدی افزود: در اکثر کشور‌ها و قدرت‌ها و دولت‌ها و حاکمیت‌های سیاسی، یکی از اهداف کلان و محوری آن‌ها امنیت ملی کشورشان است که یکی از مولفه‌هایی که قدرت ملی کشور‌ها در کنار سایر عرصه‌ها را تأمین می‌کند، امنیت غذایی کشورهاست.

سعیدی ادامه داد: با نگاهی به تاریخ می‌بینیم که عمدتا قدرت‌های سلطه گر و بعضا سلطه جو هم از حربه و سلاح مواد غذایی بعنوان یک حربه سیاسی استفاده می‌کنند و از کشور‌هایی که دارای ناپایداری مواد غذایی هستند باج خواهی می‌کنند.

وی با اشاره به جمله معروف برژینیسکی سیاستمدار آمریکایی، تصریح کرد: آن‌ها می‌گویند اگر می‌خواهید دولت‌ها را مطیع کنید انرژی را کنترل کنید و اگر می‌خواهید ملت‌ها را کنترل کنید مواد غذایی و امنیت غذایی آن‌ها را کنترل نمایید.
این مقام مسئول تأکید کرد: تأمین امنیت غذایی در کشور ما اهمیت ویژه‌ای دارد و معتقدیم همانگونه که برای تأمین امنیت مرز‌ها جانفشانی می‌کنیم، برای تأمین امنیت غذایی در کشور هم باید ایثار و فداکاری کنیم و حتی جانفشانی نماییم.

سعیدی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، عشایر و روستائیان را سمبل نقش آفرینی و اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: امروز عشایر بیش از ۴۶ درصد گوشت دام سبک کشور را تأمین و در صنایع دستی و امنیت پایدار مرز‌ها هم نقش آفرینی می‌کنند.

وی، حضور جهادگران در مناطق صعب العبور عشایری استان چهارمحال و بختیاری را حضور و نقشی بی بدیل خواند و افزود: قطعا حضور شما ترویج فرهنگ ایثار و حتی روحیه شهادت است که بعنوان سفیران کار و تلاش و خدمت حضور پیدا کرده اید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار