بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران؛

گفتمان الهی امام خمینی (ره) در پیکره جهان اسلام جریان دارد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت چهاردهم خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۵۲۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ - 03June 2022

گفتمان الهی امام خمینی (ره) در پیکره جهان اسلام جریان داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت چهاردهم خرداد، سی‌وسومین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت پنجاه و نهمین سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

چهاردهم و پانزدهم خرداد یادآور بزرگمردی از تبار عشق و پاکی و زلالیت حضرت امام خمینی (ره) است که بنیان انقلاب مردمی و حکومت اسلامی را در ایران پایه‌گذاری کرد و احیاگر دین مبین اسلام در عصر خفقان و طاغوت رژیم پهلوی شد.

حضرت امام خمینی (ره) تربیت‌یافته مکتب قرآن و اهل بیت (ع) و از چهره‌های تاریخ‌ساز قرن بیستم، برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی دست از مبارزه نکشید و پیام معنوی و عرفانی‌اش را که ریشه در اسلام ناب محمدی داشت با رویکرد نوین به جهانیان ارائه کرد.

ظهور این مرد خدایی در فضایی پر از ظلم نظام سلطه و استبداد و استعمار معجزه الهی بود که تاریخ را دگرگون ساخت و چیزی نگذشت که تفکر و اندیشه انقلابی این مرد به جهان صادر شد و امروز شاهد بیداری اسلامی در بین جوامع مختلف بشریت هستیم و نقش داهیانه معمار کبیر انقلاب در براندازی حکومت جهل و نیستی و تباهی به عینه برای ملت آزادی‌خواه جهان تبیین شد.

هرچند که این شخصیت ملکوتی و الهی در چهاردهم خرداد ۱۳۶۸ به آسمان‌ها بال گشود، اما تفکر و گفتمان متعالی و آرمانی امام بزرگ زنده‌تر شد و چون رود در پیکره جهان اسلام جریان دارد و زمینه انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) را فراهم کرده است و حرکت استکبارستیزی‌اش با رهبری امام خامنه‌ای تداوم یافته و شادی‌بخش دل‌های مستضعفین جهان شد.

پیوند ناگسستنی این تاریخ، با سالروز قیام خونین شهدای پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ تجلی‌گر حماسه‌ای از جنس مردان عاشورایی این سرزمین است که در مقابل ظلم و ستم ایستادند و برای حفظ اسلام و برچیده شدن سلطه طاغوتیان جانفشانی کردند و امروز نام‌شان در تاریخ انقلاب جاودان شد.

این روز بزرگ و سرنوشت‌ساز سرآغاز مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی و نشان‌دهنده پیوند دینی و معنوی مردم با آرمان‌های الهی امام راحل و به مثابه نقطه آغاز انقلاب اسلامی و مقدمه ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عجل الله فرجه الشریف) است.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، بر ادامه راه امام و شهدا تأکید داشته و اعلام می‌دارد اینک که به فضل الهی شاهد استقرار دولت انقلابی هستیم با قدرت و جدیت تمام برای پیشبرد اهداف نظام در گام دوم انقلاب اسلامی و با شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان نقشه راه ترسیم شده است، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد و متحدتر و مستحکم‌تر از گذشته در این مسیر برای برچیده شدن ظلم و استکبار به حرکت خود ادامه خواهیم داد و تا استقرار دولت جهانی مهدی موعود پای در رکاب ولی فقیه زمان خواهیم ماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار