نماینده ولی‌فقیه در استان همدان تاکید کرد؛

لزوم الگوبرداری از غیرت دینی و ملی امام خمینی (ره)

حجت‌الاسلام «شعبانی» با بیان این‌که امام خمینی (ره) نه فقط در مورد مقدسات، بلکه آنجایی که پای عزت ایرانی در میان بود، غیرت داشتند، گفت: «غیرت دینی» و «غیرت ملی» امام خمینی (ره) ویژگی‌های بسیار برجسته‌ای هستند که بسیار امروز به آن‌ها نیاز داریم.
کد خبر: ۵۲۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲ - 06June 2022

لزوم الگوبرداری جوانان از ویژگی غیرت دینی و ملی امام خمینی (ره)حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، ضمن عرض تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد شهدای ۱۵ خرداد، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) یک شخصیت بسیار برجسته‌ای هستند که انصافاً انسان هر چقدر مطالعه می‌کند و از ایشان شناخت پیدا می‌کند، به آن فضایل انسانی و فضائلی که یک مرد بزرگ، عارف و فقیه می‌‌تواند داشته باشد، نزدیک می‌شود.

وی افزود: ضرورت دارد جوان‌های ما امروز وصیت‌نامه و سخنان حضرت امام خمینی (ره) را به‌عنوان کسی که قیام کرده و یک ملت را به حرکت درآورده و توانسته مسائل بین‌المللی  و معادلات مستکبرین عالم را برهم بزند، مطالعه کنند.

حجت‌الاسلام شعبانی تصریح کرد: به نظر من ضرورت دارد هر کسی که نگاه اجتماعی دارد، باید وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) را مطالعه کند.

وی بیان داشت: یکی از ویژگی‌هایی که حضرت امام خمینی (ره) داشتند و امروز لازم است به آن توجه کنیم، مسئله «غیرت دینی» است؛ چراکه امروز تلاش دشمن بر این است که ما حساسیت‌های خود را نسبت به مسائل دینی و مقدسات‌مان از دست بدهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان افزود: امام خمینی (ره) نه فقط در مورد مقدسات، بلکه آنجایی که پای عزت ایرانی در میان بود، غیرت داشتند. آنجایی که عزت جامعه اسلامی زیر سؤال می‌رفت، امام تحمل نمی‌کردند و با شدت برخورد می‌کردند، «غیرت دینی» و «غیرت ملی» امام خمینی (ره) ویژگی‌های بسیار برجسته‌ای هستند که بسیار امروز به آن‌ها نیاز داریم، تا اگر در جایی نسبت به وطن و دین‌مان توهین می‌شود، حساسیت داشته باشیم و در مقابل آن بایستیم.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان این‌که تعصب داشتن خوب نیست؛ اما تعصب به حق، دفاع از حق، غیرت داشتن به حق و اینکه اجازه ندهیم دیگران تعدی به حق کنند، یک امر مطلوب و خوبی است، گفت: امروز دشمن در فضای رسانه‌ای در نظر دارد از ما حساسیت‌زدایی کند؛ بنابراین اگر اجازه دهیم به دین و غیرت ایرانی جماعت توهین شود و ما هم در برابر آنان سست باشیم، آرام‌آرام سنگرها را از دست می‌دهیم و جبهه حق تضعیف می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها