دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین:

امام خمینی (ره) اسوه بزرگ تاریخ‌سازان است

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به نقش بی‌بدیل امام و انقلاب وی در مقاومت در علیه مستکبران جهان اشاره کرد.
کد خبر: ۵۲۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ - 04June 2022

دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین: امام خمینی اسوه بزرگ تاریخ‌سازان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «زیادالنخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) سخنانی ایراد کرد.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، وی اظهار داشت که انقلاب اسلامی ایران جرأت مقاومت علیه رژیم اشغالگر اسرائیلی را به دیگران داد.

النخاله افزود: انقلاب اسلامی ایران حدود چهل سال قبل به رهبری امام خمینی (ره) آغاز شد. استمرار حضور امام و انقلاب اسلامی بزرگتر از آن بود که چالش‌ها آن را بترساند یا قوای استکباری بتواند آن را کنار بزند یا از تأثیراتش بکاهد، اما با نهضت و حضورش به زندگی مسلمانان در تمام جهان معنا بخشید و به آن‌ها این امید را داد که تغییر ممکن است. مسلمانان و مستضعفان از رعب کشور‌های بزرگ آزاد شدند؛ امام با انقلاب خود تأکید کرد که کشور‌های بزرگ استعماری می‌توانند بشکنند و شکست بخورند.

وی تاکید کرد: امام جوهر پاک اسلام را به آن بازگرداند همان اسلامی که اصالت، هویت و روح دزدیده شده امت را به آن بازمی‌گرداند، اسلامی که ملت‌ها را به حرکت درمی‌آورد و آن را علیه طاغوت و مستکبر به خیابان‌ها می‌کشاند... اسلامی که باعث می‌شود یک مجاهد با یک ضربه بیش از دویست نظامی آمریکایی را بکشد و ده‌ها نظامی صهیونیست را در یک مکان زخمی کند. امام اسوه‌ای بزرگ برای تمام مردانی است که تاریخ را می‌سازند و انقلاب وی ابعاد عمیقتری دارد.

النخاله در ادامه به اتفاقات این روز‌ها و اقدام برخی کشور‌ها در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: تنها جمهوری اسلامی ایران در تمام میدان‌ها حامی و مدافع ملت فلسطین و مقاومت آن بوده و ندای آزادی قدس و فلسطین سر می‌دهد. انقلاب امام خمینی معادلات منطقه و جهان را تغییر داد و ملت‌ها را در مقابله با سیاست‌های آمریکا و دشمن اصلی امت پرقدرت‌تر و پرجرأت‌تر کرد.

وی گفت: امروز حضور مقاومت و ثبات آن و نیز ثبات جمهوری اسلامی ایران بر خط سیاسی واضح خود در امتداد انقلاب امام بر کسی پوشیده نیست و کار خود را در تمام مکان‌ها از تهران تا بغداد تا یمن، سوریه، لبنان و فلسطین انجام می‌دهد. ملت فلسطین برجسته‌ترین الگو را در در مقابله با صهیونیست‌ها ارائه داده است، اگر رشادت ملت و مقاومت فلسطین و نیز حمایت سیاسی و مادی جمهوری اسلامی ایران نبود، اوضاع اینگونه نبود.

النخاله در پایان تأکید کرد: تجربه امام خمینی و انقلاب وی را همواره باید در مقابل چشم قرار داد و حضور جمهوری اسلامی ایران و رهبری آن در مقابله با ظلم بزرگترین دلیل بر این موضوع است که این مسیر همچنان موثر است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار