با صدور پیامی؛

فرماندار خرمشهر سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد را تسلیت گفت

در پیام عمیدزاده آمده است: چهاردهم خرداد ماه، یادآور عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نور است که بر بلندای تاریخ سرود فتح و ظفر سر داد و امید را در دل ستمدیدگان روشن و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید.
کد خبر: ۵۲۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸ - 04June 2022

فرماندار خرمشهر سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد را تسلیت گفت

به گزارش دفاع‌پرس از خوزستان، «نادر عمیدزاده» فرماندار ویژه خرمشهر امروز با صدور پیامی 14 خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد را تسلیت گفت.

 در متن این پیام آمده است؛

چهاردهم خرداد ماه، یادآور عروج ملکوتی بزرگ مردی از تبار نور است که بر بلندای تاریخ سرود فتح و ظفر سر داد و امید را در دل ستمدیدگان روشن و آزادی و آزادگی را معنایی تازه بخشید.

حضرت امام خمینی(ره) بعنوان یک مجتهد و مرجع عالیقدر در تاریخ معاصر ایران، در پرتو ایمان به خدا و با مجاهدت‌ها و مبارزات خستگی‌ناپذیر توانست کاخ ظلم و ستم را فرو ریزد و پرچم باشکوه حق و حقیقت را برافراشته نماید.

۱۵خرداد ۱۳۴۲ نیز نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت ایران علیه استبداد و استعمار است که با نام، اندیشه و راه امام خمینی(ره) پیوندی از یاد نرفتنی دارد.

به تعبیر امام خمینی(ره) قیام 15 خرداد اوّلین خروش تاریخ ساز مردم مبارز و مسلمانی بود که در اعتراضی آگاهانه، مخالفت با سیاست ها و برخوردهای ظالمانه و جبارانه حکومت شاهنشاهی را بنیان گذاشتند.

اگر نبود خون های پاک جوانان و جوانمردان مسلمان و خداجوی ایران، امروز اثری از اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی نبود. خون شهیدان ۱۵ خرداد ۴۲ بیمه کننده انقلاب و تضمین کننده حیات سبز و شکوهمند این نظام اسلامی و الهی بود.

اینجانب سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) و شهادت یاران ایشان در قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را به عموم مردم شریف ایران، به ویژه مردم شریف و ولایتمدار شهرستان خرمشهر تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار