امام جمعه شهرستان زیرکوه:

امام خمینی(ره) متعلق به همه اندیشه‌های آزادی‌خواه جهان است

حجت‌الاسلام «صباغیان» با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) متعلق به ما یا شیعه و سنی نیست بلکه متعلق به همه اندیشه‌های آزادی‌خواه جهان است، گفت: انقلاب اسلامی بدون نام امام شناخته شده نیست بلکه معرف انقلاب نام امام راحل ما است.
کد خبر: ۵۲۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲ - 04June 2022

امام خمینی(ره) متعلق به همه اندیشه‌های آزادی‌خواه جهان استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «حسن صباغیان» امام جمعه شهرستان زیرکوه امشب در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در شهرستان زیرکوه، اظهار داشت: نظام سیاسی ایران قبل از انقلاب سلطنتی و موروثی بود و در نظام پهلوی مردم هیچگونه اختیار و نقشی نداشتند.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) ابتدا از نظر داخلی حکومت سلطنتی و موروثی را کنار زد و یک حکومت دینی با نظام مردم سالاری دینی به وجود آورد که در واقع  اصول آن استقلال، آزادی، عدالت و پیشرفت بود.

امام جمعه شهرستان زیرکوه با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) متعلق به ما یا شیعه و سنی نیست بلکه متعلق به همه اندیشه‌های آزادی‌خواه جهان است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی بدون نام امام شناخته شده نیست بلکه معرف انقلاب نام امام راحل ما است.

صباغیان انقلاب امام خمینی(ره) را معجزه تاریخ دانست و اضافه کرد: حرکت امام در پیروزی انقلاب اسلامی سبب تحول در اندیشه‌ها و افکار ملت ایران شد و انقلاب ما یک تفکر الهی و ساختاری است و متکی به شخص نیست.

وی با تأکید بر اینکه یاد و نام حضرت امام خمینی(ره) و شهدای والامقام همواره در دل و جان ملت ایران ماندگار خواهد بود، تبیین کرد: امام خمینی(ره) ذوب در خدا بودند و حلقه وصل بین خدا و مردم شده بودند.

امام جمعه شهرستان زیرکوه معجزه امام (ره) را علاوه بر تکیه بر خدا و امت اسلامی، تکیه بر جوانان و نسل جوان و نوجوان دانست و خاطرنشان کرد: عشایر و مردم ولایتمدار با تمام تنگناهای معیشتی وقتی پای نظام پیش می‌آید تمام داشته‌های خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم این نظام می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها