آفت نگاه تقویمی به واقعه قیام خونین ۱۵ خرداد

با نزدیکی به هر مناسبت سازمان و نهاد‌های مختلف برای تجلیل و ادای احترام به مقام شامخ شهدا مراسم‌هایی را برگزار می‌کنند، شهدای ۱۵ خرداد نیز از این موضوع مستثنی نیستند، اما باید در نظر گرفت که آیا نگاه تقویمی و مناسبتی به شهدا، می‌تواند راه‌گشا باشد و ما را برای رسیدن به هدفمان یاری کند؟!
کد خبر: ۵۲۷۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۷ - 05June 2022

آفت نگاه تقویمی به واقعه قیام خونین ۱۵ خردادبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، بنیانگذار انقلاب اسلامی مکرراً در بیانات خود از مردم مظلوم و اقشار محروم سخن می‌گفتند. امام (ره) این قشر از جامعه را صاحب انقلاب و کشور می‌دانستند. در طول تاریخ انقلاب اسلامی هم این اقشار با ایثارگری و از خودگذشتی دین خود را به کشور و انقلاب اسلامی ادا کردند.

ملت ایران با قیام ۱۵ خرداد فصل جدیدی از مقاومت و دفاع مردم در مقابل مستکبرین نمایان شد. در این روز مردم چهره حقیقی رژیم ستمشاهی را آشکار کردند.

حضرت امام (ره) روز ۱۵ خرداد ۱۳۵۸ در دیدار جمعی از مراجع و روحانیون و گروه‌های مختلف مردم قم فرمودند: «از ۱۵ خرداد تا حالا که آمدیم، خون دادیم یعنی شما خون دادید، من که نشسته‌ام اینجا. من هم هیچ حقی ندارم. شما خون دادید. شما‌ها به میدان رفتید؛ شما‌ها مبارزه کردید؛ ما‌ها هیچ حقی نداریم. ما باید برای شما خدمت کنیم. خودمان نباید استفاده کنیم. نه استفاده عنوانی. خاک بر سر من که بخواهم استفاده عنوانی از شما بکنم! خاک بر سر من که بخواهم خون شما ریخته بشود و من استفادهاش را ببرم! طبقه‌های بالا، آن‌هایی که فعالیت هیچ نداشتند و مخالفت هم ندارند، حقی ندارند، و نباید حقی داشته باشند؛ لکن اگر از حالا خدمت بکنند، صاحب حق میشوند؛ و من مأیوسم که خدمت بکنند. آن‌هایی که نظر انحرافی دارند، آن‌هایی که نظر خیانت به اسلام و این ملت دارند، آن‌هایی که اسلام ۱۴۰۰ ساله را کافی نمیدانند، آن‌ها باید حسابشان را از ملت جدا کنند. جدا هم هست. ما از این به بعد احتیاج به شما داریم. احتیاج به همین طبقه؛ و بینیاز از آن طبقات.»

هرگز فراموش نخواهیم کرد که در آن قیام خونین همه اعم از فارس، ترک، لر، کرد و عرب همچون برادر بودند. حال بعد از گذشت ۵۳ سال از آن قیام هم ملت ایران همچون برادر پشتیبان انقلاب و رهبرمعظم انقلاب هستند. ما نباید فراموش کنیم که جنگ، جنگ است فقط رنگش عوض شده است. انقلاب اسلامی روزگاری به قیام ۱۵ خرداد، روزی به قیام ۱۲ بهمن، روزی در میدان حق علیه باطل و امروز به دفاع از میهن اسلامی در مقابل تهاجمات دشمن نیاز دارد.

نقشه‌ها در پی هر جنگ عوض میشود؛ امروز در میدان نبرد جنگ نرم هستیم. پیروزی در این جنگ نرم علاوه بر بصیرت، نیاز به گذشت و مقاومت دارد. برای حفظ این انقلاب و پیروزی در جنگ نرم همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند "زنده نگه داشتن یاد شهداى انقلاب باعث تداوم حرکت انقلاب است" باید عمل کنیم تا انقلابی که با خون به دست آمده است را در این میدان نبرد که از جنگ سخت نیز سختتر است پیروز باشیم.

با نزدیکی به هر مناسبت سازمان و نهاد‌های مختلف برای تجلیل و ادای احترام به مقام شامخ شهدا مراسم‌های را برگزار میکنند، شهدای ۱۵ خرداد نیز از این موضوع مستثنی نیستند، اما باید در نظر گرفت که آیا نگاه تقویمی و مناسبتی به شهدا، میتواند راه گشا باشد و ما را برای رسیدن به هدفمان یاری کند؟!

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار