ورود غیر قانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی + تصاویر

گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت نظامیان رژیم اشغالگر وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند.
کد خبر: ۵۲۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ - 05June 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست امروز (یکشنبه) در حالی که نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی «مسجد القبلی» را تحت محاصره خود درآورده‌اند، وارد صحن‌های مسجدالأقصی شدند.

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالأقصی بنابه دعوت سازمان‌های «معبد کذایی» و به مناسبت «شفوعوت» عید (نزول تورات) که همزمان با پنجاه و پنجمین سالروز اشغال بخش شرقی قدس است، صورت گرفت.

طبق گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، همزمان با فراخوان گروه‌های صهیونیست برای یورش به مسجدالأقصی، گروه‌های فلسطینی ساکن قدس نیز خواستار عزیمت فلسطینیان به سمت مسجدالأقصی و اعتکاف در آن برای مقابله با یورش شهرک‌نشینان شدند.

در ساعات اولیه صبح امروز یکشنبه تعدادی از نیرو‌های پلیس واکنش سریع وارد مسجدالأقصی شده و مسجد القبلی را محاصره و درب آن را با زنجیر‌های آهنی بستند و از ورود و خروج فلسطینیان به داخل این مسجد ممانعت می‌کنند.

نیرو‌های واکنش سریع رژیم صهیونیستی در صحن‌های مسجدالأقصی مستقر شده و فلسطینیان را از مسیر‌های ورود شهرک‌نشینان دور کردند، اما با وجود این اقدامات، فلسطینیان نماز ضحی (أوّابین) را به جا آوردند.

ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی + تصاویر

ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی

ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی + تصاویر

اداره اوقاف قدس نیز اعلام کرد که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به صورت گروه‌های ۴۰ نفره وارد مسجدالأقصی شده و اقدام به گشت‌زنی تحریک‌آمیز در صحن‌های این مسجد مقدس کردند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها