سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا:

جشنواره «کن» هنرمندان ایرانی را عروسک خیمه شب‌بازی خود کرده است

سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جشنواره کن، یک ابزار تبلیغاتی در دست عوامل بیگانه است که با نگاه سیاسی و ایدئولوژیک و تفکرات ضد ایرانی و اسلامی، برخی هنرمندان و فیلمسازان ما را عروسک خیمه شب‌بازی خود کرده است.
کد خبر: ۵۲۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲ - 05June 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا با صدور بیانیه‌ای اعتراض خود را به ساخت و اکران فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» و تجلیل از عوامل آن در جشنواره «کن» ابراز کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

هفتاد و پنجمین دوره جشنواره سیاست‌زده کن، در حالی برگزار شد که فیلم عنکبوت مقدس ساخته علی عباسی با عواملش، بازهم بازیچه دست سیاستمداران پشت پرده دولت فرانسه و حامیان یهودی برگزارکننده این جشنواره شدند. بازهم مدعیان روشنفکری و هنر نشان دادند که وابسته تفکر و فرهنگ غرب هستند.

این فیلم با توهین آشکار به ساحت نورانی امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)، اعتقادات، باورها و ارزش‌های مسلمانان نشان داد که جشنواره کن، یک ابزار تبلیغاتی در دست عوامل بیگانه است که با نگاه سیاسی و ایدئولوژیک و تفکرات ضد ایرانی و اسلامی، برخی هنرمندان و فیلمسازان ما را عروسک خیمه شب بازی خود کرده است.

سازمان بسیج هنرمندان سپاه عاشورا با محکوم کردن این حرکت برنامه‌ریزی شده امیدوار است هنرمندان با بصیرت و متعهد این مرز و بوم اجازه ندهند ساحت مقدس هنر با عنکبوت‌های نامقدس آلوده شود. به‌قول شهید آوینی «اوج تکامل این روشنفکران و هنرمندان آن است که آن جایزه کذایی را ببرند؛ آن‌ها (غربی‌ها) جدایی هنر و تعهد را تبلیغ می‌کنند اما جوایز خویش را به کسانی می‌بخشند که خود را نسبت به غرب و هنر و تفکر و سیاست آن متعهد بدانند.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها