فردا صورت می‌گیرد؛

تجلیل از فرزند شهید "نادر مهدوی" در آیین رونمایی از کتاب "تاریخ مستطاب آمریکا"

کتاب "تاریخ مستطاب آمریکا" فردا همراه با تجلیل از فرزند شهید "نادر مهدوی" در سازمان هنری رسانه‌ای برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱ - 11September 2015

تجلیل از فرزند شهید

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» نوشته محمدصادق کوشکی، با کاریکاتورهای مازیار بیژنی رونمایی میشود.

کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» برای نشان دادن خوی استکباری آمریکا نوشته شده است و با ترکیبی از طنز و متن میکوشد نشان دهد که رابطه ایران و آمریکا هیچ منفعتی در پی ندارد. تشکیل آمریکا، آمریکا در جهان و آمریکا و ایران، عنوان فصلهای این کتابند. مخاطب این اثر در ابتدا عموم مردم ایران، دانشآموزان و دانشجویان و در مرحله دوم تمامی مردم دنیا انتخاب شدهاند.

در بخشی از مقدمه کتاب چنین آمده است: «تاریخ ایالات متحده آمریکا خیلی جدی است! آنقدر جدی که حتی بخشها و قسمتهای شوخی آن هم جدی است! (تعجب نکنید! آنهایی که تاریخ را میشناسند، میدانند قسمتهایی از تاریخِ هر جایی شوخی است! یعنی همه جای یک تاریخ نمیتواند جدی باشد! مثلا ساختن مناره با کلهی مردم کرمان توسط آقامحمدخان قاجار به نظر شما شوخی نیست؟) و طبیعی است شوخی کردن با این تاریخ بسیار جدی، کار سادهای نیست! آمریکاییها برخلاف ظاهرشان بیش از حدِ مجاز جدیاند! هدف کتاب، آموزش تاریخ نیست بلکه روایت آن است! به همین دلیل هرچه در این کتاب میخوانید "مستند" است! یعنی منابع و اسنادش موجود است! هیچ مطلبی بدون سند نیامده! اما راست و دروغش گردن ما نیست! گردن نویسندگان محترم مطالبی است که نشانی آنها در انتهای هر مطلب آمده! آنهایی که حال و حوصله تحقیق دارند به منابع مراجعه کنند و آنهایی که بیحال و حوصلهاند به ما اعتماد کنند

این آیین، شنبه 21 شهریور 94 ساعت 17 با حضور سعید قاسمی، نادر طالبزاده، علیرضا قزوه، سید مسعود شجاعی طباطبایی و نویسنده و کاریکاتوریست کتاب برگزار میشود.

آیین رونمایی کتاب «تاریخ مستطاب آمریکا» در سازمان هنری رسانهای اوج به نشانی خیابان طالقانی، خیابان برادران مظفر شمالی، شماره 98 برگزار میشود.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار