نماینده مردم در مجلس:

اروپا به کشور‌های حاضر در برجام محدود نمی‌شود

جوکار گفت: ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی بسیاری است که کشور‌های اروپایی بسیاری نیازمند بهره‌مندی از آن‌ها هستند.
کد خبر: ۵۲۷۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹ - 06June 2022

اروپا به کشور‌های حاضر در برجام محدود نمی‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «محمدصالح جوکار» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در خصوص اهمیت توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های اروپای دوم، اظهار داشت: بدون شک امروزه نباید همه فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشورمان را برای مذاکرات برجام هزینه کنیم، زیرا بسیاری از امور معطل خواهند ماند.

نماینده مردم یزد، اشکذر، بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: در واقع کشور‌های اروپایی حاضر در برجام طی سنوات گذشته نشان دادند جدیتی در اجرای تعهداتشان ندارند.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی بسیاری است که کشور‌های اروپایی بسیاری نیازمند بهره مندی از آن‌ها هستند، ادامه داد: در واقع مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان نباید قاره اروپا را صرفا در چند کشور برند محدود خلاصه کنند بلکه کشور‌های دیگری نیز هستند که می‌توان با آن‌ها تعاملات اقتصادی داشت.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین باید توانمندی‌های کشورمان برای قاره اروپا به خوبی تشریح شود تا شاهد سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌هایمان باشیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد غربی‌ها همواره به منافع خودشان فکر می‌کنند از این رو برای هر نوع تعامل اقتصادی و ... باید دقت شود تا منافع کشورمان کامل محقق شود.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار