مدیر مسئول روزنامه کیهان:

شاخص‌های اسلام ناب محمدی (ص)/ ما از اسلام ناب صحبت می‌کنیم که ملاکش امامین انقلاب اسلامی است

شریعتمداری با تاکید بر اینکه ما از اسلام ناب صحبت می‌کنیم که ملاکش امامین انقلاب اسلامی است، گفت: این ما بودیم که در لبنان حماسه آفریدیم و نیز اجازه ندادیم حکومت سوریه به دست صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام بیفتد.
کد خبر: ۵۲۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱ - 07June 2022

شاخص‌های اسلام ناب محمدی (ص)/ ما از اسلام ناب صحبت می‌کنیم که ملاکش امامین انقلاب اسلامی استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» با اشاره به وقایع سیاسی اجتماعی سال ۱۳۸۸ اظهار داشت: خطا وقتی تکرار شد، خط می‌شود. آنچه تبدیل به خط می‌شود طبیعی است باید با آن مقابله کرد.

۹ دی نظام را واکسینه کرد

شریعتمداری تصریح کرد: حضور حماسی مردم در واقعۀ ۹ دی، نظام را واکسینه کرد و برکات زیادی داشت. دشمن، چون کار را تمام شده تلقی می‌کرد همه نیروی خودش را بیرون ریخت. شناسایی این نیرو هزینه داشت، اما راحت شناخته شدند و باعث شد بار دیگر مواضع حضرت امام خمینی (ره) برای نسل‌های سوم و چهارم بازگو شود. ۹ دی نشان داد نظام از یک استواری و استحکام خاص برخوردار است. «فهمی عویدی» نویسنده مصری که سه چهار ماه بعد از فتنه به ایران آمده بود، گفت: وقتی فتنه شروع شد، شک نکردیم که کار شما تمام است، اما ۹ دی اتفاق افتاد. این اتفاق یک اتفاق مبارک و میمون بود.

هدف فتنه‌گران همکاری با دشمن در مقابله با نظام بود

وی هدف فتنه‌گران را حمله به جمهوریت و اصل نظام و همکاری با دشمن برای مقابله با نظام عنوان کرد و افزود: کسانی با دشمن همراهی کردند که در این نظام رشد یافتند و پشت به همه داشته‌ها کردند. اینکه می‌گویند انقلاب‌ها فرزندان خود را می‌‎خورند در مورد انقلاب اسلامی صدق نمی‌کند. در انقلاب‌های دیگر مثل انقلاب شوروی یا فرانسه، ایدئولوژی انقلاب همراه انقلاب آمد و از قبل نبود. وقتی لنین وارد ایستگاه قطار مسکو شد اقتصادی را پیشنهاد کرد که بعدا به اقتصاد «پای واگن» معروف شد و همه این‌ها تحت عنوان مارکسیسم بود. در انقلاب فرانسه نیز همینطور بود، کسی نمی‌دانست ژاکوپین‌ها چه کسانی هستند، کسی نمی‌دانست اومانیسم در نقطه مقابل چه چیزی قرار گرفته است. ولی انقلاب اسلامی ایران براساس اسلامی شکل گرفت که ایدئولوژی آن در میان مردم بود. وقتی امام از نجف و پاریس پیام می‌داد که «ان‌شاءالله خداوند روح شهدای شما را با روح شهدای بدر و احد و حنین محشور کند» برای مردم غریبه نبود؛ بنابراین نسخه دست مردم نیز قرار داشت. با این حساب انقلاب اسلامی فرزندان خودش را نمی‌خورد بلکه فرزند ناخلف را طرد می‌کند.

دشمنی آمریکا با ما تمام‌نشدنی است

مدیر مسئول روزنامه کیهان با تصریح اینکه وقتی می‌بینیم ۱۰ میلیون نفر فقط در ایران برای حاج قاسم به میدان می‌آیند یعنی مکتب را قبول دارند، بیان داشت: صحبت‌های آقا از این جهت که رهبر انقلاب و ولی‌فقیه است، واجب‌الاطلعه است، ولی در ذهن نیز از منطق پیروی می‌کند. تحریم ابزار آمریکا برای مقابله با ماست و دشمنی آمریکا با ما تمام شدنی نیست چرا که ماهیت ما با یکدیگر درگیر است. تا زمانی که بر اسلام ناب که ظلم‌ستیز است پای می‌فشاریم و آمریکا خوی استکباری دارد این درگیری وجود دارد و تمام نمی‌شود. مگر اینکه ما دست از اسلامی که حامی مظلومان است، برداریم، اسلامی که به هیچ وجه حاضر نیست به پرخوری مرفهان بی‌درد در کنار فقر محرومان تن بدهد. اگر گاهی می‌بینیم این چنین است این اسلام، ناب نیست.

مسئولی که نیاز مردم را درک نکرده باشد توانایی انجام کار ندارد

شریعتمداری تصریح کرد: یک فرمولی برای ارزیابی دولت و نظام هست و اینکه شما ناهنجاری‌ها را یک لیست کنید در مقابلش هنجار‌ها را بیاورید اگر ناهنجاری در نسخه اصلی بود مشکل از نسخه است، ولی اگر ناهنجاری در نسخه اصلی نبود مشکل از نسخه نیست. حضرت امام فرمود کسانی می‌توانند تا آخر با ما بمانند که طعم فقر را چشیده باشند، چه کسی گفته فلان وزیری که فقط هزار میلیارد تومان در حسابش دارد، باید وزیر باشد. مسئولین باید خواسته و نیاز مردم را دنبال کنند. مسئولی که خودشان این نیاز‌ها را درک نکرده باشند نمی‌توانند کاری بکنند. زندگی شهید خرازی را ببینید شهید باکری را ببینید. الان هم از این افراد زیاد داریم. یکی از جفا‌های بزرگ این است که عده‌ای طوری برخورد می‌کنند و به حساب همه مدیران نوشته می‌شود. تعداد مدیران پاکدست ما زیاد است، ولی یک وقتی طبری از اینور و دیگری از آنور بلند می‌شوند و وانمود می‌کنند همه شبیه او هستند.

وی اشاره کرد: ما از اسلام ناب صحبت می‌کنیم که ملاکش امامین انقلاب اسلامی است. اسلامی که به قول «اولیوت کوهن» به لبنان می‌رود حزب‌الله را می‌سازد، به عراق می‌رود حشدالشعبی می‌سازد، به این اسلام که جلوی توطئه‌ها بایستد اسلام ناب می‌گویند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان از کسانی که امروز دم از مذاکره با آمریکا می‌زنند، ادامه دهندگان راه فتنه یاد کرد و افزود: آمریکا علی‌الدوام ما را تحریم می‌کند، چون موجودیت ما را قبول ندارند. مگر کشور‌هایی که با آمریکا رابطه دارند وضعشان خوب است؟ کره جنوبی و ژاپن را ببینید، تلاششان آنان را به پیشرفت رسانده است.

آمریکا می‌خواهد مذاکره را به ما دیکته کند/ تحریم حربه دشمن است

وی با اشاره به اینکه آمریکا به صراحت می‌گوید دیکته بنویس و به مذاکره اعتقادی ندارند، گفت: مذاکره سه بخش دارد یکی کف، یکی سقف و یکی میانه، میانه برای بده بستان است. اول باید بده بستان کرد و به نتیجه رسید، این‌ها از قبل سقف را تعیین کرده و می‌گویند صنایع موشکی و حضور در منطقه را حذف کنید. باید هم نقشه راه خود و هم دشمن را داشته باشیم. چون دشمن به عنوان خط استراتژیک، نقطه تقابل با ما را دارد. یکی از مشکلات ما مشکلات اقتصادی است. دشمن از حربه تحریم به عنوان سلاح علیه ما استفاده می‌کند و ما دو راه داریم، یکی اینکه سلاح از دستش بگیریم که او سلاح نمی‌دهد، یک راه دیگر تکیه بر توانمندی‌های خود و امکانات خود و ظرفیت‌های بر زمین مانده است.

حمله دشمن به ما پاتک است/ ما صهیونیست‌ها را مجبور کردیم دور خود دیوار حائل بکشند

مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به جایگاه ایران در منطقه و دنیا گفت: حمله دشمن به ما تک نیست؛ پاتک است؛ یعنی این ما بودیم که دشمن را از سرزمینمان بیرون کردیم. این ما بودیم که به او حمله کردیم و منطقه را از دستش درآوردیم. اسرائیلی که دو خط روی پرچمش نماد از نیل تا فرات است، الان مجبور است دور خود دیوار حائل بکشد. این ما بودیم در لبنان حماسه آفریدیم و اجازه ندادیم حکومت سوریه به دست صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام بیفتد. حمله اصلی در اختیار ماست و با این حساب مشخص است دشمن از هر اهرمی برای مقابله با ما استفاده کند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها