دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

امام خامنه‌ای فرمانده دفاع از بلاد اسلامی هستند

سرلشکر صفوی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمانده دفاع از بلاد اسلامی و پرچم‌دار عزت و اقتدار مسلمین هستند، گفت: اگر رهبر انقلاب نبودند، سوریه و عراق وضعیت دیگری پیدا می‌کردند.
کد خبر: ۵۲۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰ - 07June 2022

رهبری نبودند سوریه و عراق وضعیت دیگری پیدا می‌کردندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بازدید از قرارگاه شهید فهمیده، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین هدیه و نعمت الهی برای نجات ملت ایران و ملت‌های اسلامی و مستضعف از دست ظالمین بودند.

وی با بیان اینکه هنر امام (ره) به پیروزی رساندن جنگ تحمیلی بود، تأکید کرد: امام خمینی (ره) با یک اندیشه و تفکر الهی و با حضور مردم دو رخداد انقلاب و جنگ تحمیلی را به پیروزی رساند.

سرلشکر صفوی افزود: هنر دیگر حضرت امام خمینی (ره) ترکیب تاریخ و تمدن ایران و اسلام بود. امام مفاهیم تمدنی قبل از اسلام و ارزش و آرمان‌های اسلام ناب محمدی (ص) را با هم ترکیب کردند؛ یعنی هویت ملی ایرانیان را با هویت اسلامی ترکیب کردند و افق آینده را که همان زمینه‌سازی دولت حضرت مهدی علیه السلام است، ترسیم کردند.

وی با اشاره به جمله تاریخی حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، خاطرنشان ساخت: رهبری حضرت امام و خون شهدای دفاع مقدس، راه کربلا را باز کرد و رهبری حضرت آقا و خون شهدای مدافع حرم و حاج قاسم سلیمانی، به اذن الهی راه قدس را باز خواهد کرد و امروز بیش از هر زمان دیگری فلسفه و حکمت حضرت امام را از بیان این جمله راهبردی درک می‌کنیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با مقایسه تطبیقی انقلاب‌های بزرگ جهان با انقلاب کبیر اسلامی تصریح کرد: انقلاب‌های بزرگ جهان را مطالعه کرده‌ام. از انقلاب هند توسط ماهاتما گاندی سال ۱۹۴۷ میلادی گرفته و جواهر لعل نهرو که نخست‌وزیر شد تا انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ روسیه، انقلاب کبیر فرانسه در سال ۱۷۸۹، انقلاب کوبا توسط فیدل کاسترو در سال ۱۹۵۹ میلادی، انقلاب چین توسط مائوتسه نونگ درسال ۱۹۴۹ میلادی و سایر انقلاب‌ها را دقیق مطالعه کرده‌ام.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در تشریح تفاوت‌ها افزود: انقلاب کبیر اسلامی ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) با هیچ‌کدام از آن انقلاب‌ها قابل مقایسه نیست؛ هم از نظر درصد حضور مردم، هم از نظر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، از نظر سطح تأثیر در جهان، میزان اثرگذاری بر تحولات حال و آینده، از نظر عدم انحراف طی سال‌های پس از انقلاب، از نظر استقلال و عدم دخالت قدرت‌های خارجی و از نظر تولید قدرت درون‌ساز، از نظر تولید فکر و اندیشه و گفتمان در جهان و از همه مهمتر شخصیت استثنایی و عملکرد و ساختارسازی و دولت‌سازی حضرت امام در طول مدت ۱۰ ساله، با انقلاب‌های بزرگ تاریخ غیر قابل مقایسه است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: شما رهبری حضرت امام خمینی (ره) و رهبری حضرت آقا را با رهبران سایر انقلاب‌ها مقایسه کنید. اصلاً یک فاصله بسیار زیادی وجود دارد و قابل مقایسه نیستند. نکته مهم این است که بعد از امام (ره)، مسیر انقلاب عوض نشد.

وی با بیان اینکه در انقلاب‌های جهان، زمانی که رهبران اولیه انقلاب‌ها فوت می‌کردند، نفر بعدی که می‌آمد، آن انقلاب را منحرف می‌کرد، افزود: وجود مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای باعث عدم انحراف در انقلاب اسلامی شد و ایشان بعد از ۳۲ سال همچنان همان راه نورانی و عدالت خواهی امام را، همان مبارزه با آمریکا و صهیونیست‌ها را، همان طرفداری از مردم‌سالاری دینی را با قدرت ادامه دادند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه حضرت آقا فرمانده دفاع از بلاد اسلامی هستند، افزود: اگر آقا نبودند، سوریه و عراق وضعیت دیگری پیدا می‌کردند، شرایط فلسطین طور دیگری بود، الان حضرت آقا فرماندهی جبهه مقاومت را برعهده دارند. ایشان طی ۳۲ سال اداره کشور و قوای سه‌گانه قوای مسلح و مقابله با توطئه‌های گوناگون داخلی و پیرامونی، ایران را با حکمت و درایت و قانون‌گرایی رهبری کردند و آن مسیر نورانی حضرت امام (ره) را با صلابت ادامه دادند و پرچم‌دار عزت و اقتدار مسلمین هستند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار