رئیس دانشکده مطالعات امنیتی دانشگاه دفاع ملی پاکستان مطرح کرد؛

کسب مشاغل مهم ارتش پاکستان توسط افسرانی که «دافوس آجا» را گذرانده‌اند

سرلشکر احمدخان گفت: دانشجویان پاکستانی که در سال‌های گذشته در دافوس آموزش دیده‌اند، هم‌اکنون دارای سِمت‌های مهمی در ارتش پاکستان هستند و ما علاقه‌مند هستیم که تعاملات ما با ایران در حوزه‌های دیگر نیز ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۵۲۷۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ - 07June 2022

کسب مشاغل مهم ارتش پاکستان توسط افسرانی که دافوس آجا را گذرانده‌اندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «راحت نسیم احمدخان» رئیس دانشکده مطالعات امنیتی دانشگاه دفاع ملی کشور پاکستان که به عنوان سرپرست هیأت اعزامی در کشورمان حضور دارد، در حاشیه بازدید دانشجویان پاکستانی از دافوس آجا، ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و قدردانی از میزبانی شایسته دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، در خصوص هدف این تور مطالعاتی اظهار داشت: حضور ما در کشور همسایه ایران با هدف شناخت محیط منطقه‌ای و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف سیاسی، تاریخی، دینی، فرهنگی و اجتماعی، دفاعی ـ نظامی و به منظور آشنایی با ظرفیت ها و توانمندی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کشور همسایه و دوست، جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: قطعاً این سفر علمی دستاوردهای بسیار مثبتی برای کشور پاکستان در عرصه‌های مختلف به دنبال خواهد داشت.

سرلشکر احمدخان گفت: دانشجویان پاکستانی که در سال‌های گذشته در دافوس آموزش دیده‌اند، هم‌اکنون دارای سمت‌های مهم در ارتش پاکستان هستند و ما علاقه‌مند هستیم این تعاملات در حوزه‌های مختلف دیگر نیز ادامه داشته باشد و قطعاً ما سفیران صلح جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

سرپرست هیات اعزامی پاکستان افزود: ما مفتخرم که ایران اولین کشوری بود که پاکستان را به رسمیت شناخت و وجود زبان فارسی به عنوان زبان مشترک در طول هزار سال موجب استحکام پیوند بین دو کشور شده است به طوری که بیش از نیمی از سرود ملی کشور ما به زبان فارسی است و بسیاری از اشعار شاعران از جمله اقبال لاهوری به زبان فارسی است.

وی در خصوص دستاوردهای کشور ایران در ابعاد مختلف گفت: پیشرفت‌های کشور ایران در عرصه‌های گوناگون خصوصا در حوزه علمی و فناوری بسیار چشمگیر است و ما در این بازدید سعی می‌کنیم از این دستاوردها و پیشرفت‌ها به عنوان یک الگو در کشور خود بهره بگیریم.

رئیس دانشکده مطالعات امنیتی دانشگاه دفاع ملی کشور پاکستان در پایان گفت: دو کشور ایران و پاکستان دارای پیوندهای مختلف در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و جغرافیایی و تاریخی هستند و هیچ قدرتی نمی‌تواند به این پیوند مشترک خدشه‌ای وارد کند.

هیأت مذکور علاوه بر بازدید از دستاوردهای علمی و پژوهشی دافوس آجا و موزه جنگ و اماکن آموزشی این دانشگاه از برخی اماکن فرهنگی شهر تهران نیز بازدید کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار