رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌ احمر مطرح کرد؛

پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در «پیاده‌روی اربعین»

مرعشی گفت: امسال فکر می‌کنیم استقبال برای پیاده‌روی اربعین خیلی بیشتر از سال‌های قبل باشد؛ به‌طوری که حدس می‌زنیم بین ۴ تا ۵ میلیون نفر در اربعین به کربلا مشرّف شوند.
کد خبر: ۵۲۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ - 08June 2022

پیش‌بینی حضور ۵ میلیون زائر ایرانی در «پیاده‌روی اربعین»

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید علی مرعشی» رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌ احمر در گفت‌وگویی پیرامون برنامه‌های این مرکز برای اربعین سال جاری، اظهار داشت: سه جلسه ستاد مرکزی اربعین برگزار شده است و برنامه‌ها از کمیته‌های مختلف خواسته شده است.

وی ادامه داد: ما کمیته امداد و نجات هستیم؛ یعنی مسئولیت درمان زائران اربعین در عراق برعهده هلال احمر است؛ به طوری که درمان در داخل کشور تا لب مرز برعهده وزارت بهداشت و سازمان اورژانس و آن سمت مرز نیز برعهده هلال‌احمر است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌ احمر با بیان اینکه همکاری تنگاتنگی با وزارت بهداشت داریم، افزود: امسال فکر می‌کنیم استقبال برای پیاده روی اربعین خیلی بیشتر از سال‌های قبل باشد؛ به طوری که حدس می‌زنیم بین ۴ تا ۵ میلیون نفر در اربعین به کربلا مشرّف شوند.

مرعشی عنوان کرد: این حرکت از ۱۰ لغایت ۲۵ صفر است که خدمات‌دهی را انجام می‌دهیم و خدمات ما در قالب ۲۵ پایگاه خواهد بود که اگر این تعداد پایگاه‌ها افزایش پیدا نکند، قطعاً کمتر نخواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد درمانگاه‌هایی به تناسب فواصل تعیین شده در مسیر کربلا و نجف داریم. در نجف و کربلا محل درمانگاه‌ها مشخص شده است؛ ضمن اینکه با بیمارستان‌های عراق نیز که با ما همراه هستند صحبت شده و تیم‌های ما نیز در آنجا مستقر می‌شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌ احمر در پایان خاطرنشان کرد: مثلاً در بیمارستان الحسین هر سال یک تیم پزشکی ما که شامل متخصصین مختلف است استقرار پیدا می‌کند و یک بخش از بیمارستان به موضوع درمان اختصاص پیدا کرده و به زائران ایرانی و عراقی خدمات ارائه می‌کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار