روسیه و سوریه رزمایش هوایی مشترک برگزار کردند

وزارت دفاع روسیه از برگزاری رزمایش هوایی مشترک با سوریه در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۲۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸ - 08June 2022

برگزاری تمرین هوایی مشترک توسط روسیه و سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه از اجرای رزمایش هوایی مشترک این کشور و سوریه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور و سوریه روز سه‌شنبه رزمایش هوایی مشترکی را که نخستین بار از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به‌شمار می‌رود به اجرا گذاشتند.

در این تمرین که در آسمان سوریه انجام شد دو هواپیمای روسی از نوع س و-۲۵ و شش هواپیمای سوریه از نوع میگ ۲۳ و میگ ۲۹ نحوه رویارویی با جنگنده‌ها و پهپاد‌های متخاصم را شبیه سازی کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که در این تمرین تمام اهداف فرضی به صورت کامل منهدم گردید.

وزارت دفاع روسیه همچنین تصاویری را از جنگنده‌های نظامی شرکت کننده در این تمرینات منتشر کرد.

برگزاری تمرین هوایی مشترک روسیه و سوریه در حالی است که پایتخت سوریه بار دیگر با صدای انفجار‌های مهیب در بامداد سه شنبه روبرو شد.

خبرگزاری رسمی دولت سوریه وقوع برخی انفجار‌ها را تائید کرد و گفت که پدافند هوایی سوریه در حال واکنش و رهگیری موشک‌های متخاصم شلیک شده در حومه جنوبی دمشق است.

خبرگزاری دولتی سوریه با اعلام اینکه صدای انفجار‌های دمشق ناشی از شلیک موشک از سوی دشمن صهیونیستی بوده است، گفت: «در ساعت ۲۳:۱۸ در روز دوشنبه ۶-۶- ۲۰۲۲، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، برخی نقاط جنوب دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد و پدافند هوایی ما با موشک‌های متجاوز مقابله کرده و اکثر آن‌ها را ساقط کرد.»

به گفته سانا، بیشتر خسارات وارد شده در این حمله موشکی تجاوزکارانه، مادی بوده است.

رژیم صهیونیستی طی قریب به ۱۰ سال گذشته و به دنبال تشدید بحران سوریه، با هدف حمایت از تروریسم و طولانی‌تر کردن این بحران، حملات تجاوزکارانه متعددی به این کشور انجام داده است. حملاتی که البته بخش عمده‌ای از آن‌ها با مداخله به موقع سامانه دفاع هوایی سوریه با ناکامی مواجه شده اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها