به گزارش گروه سایر رسانههای دفاعپرس، «علیرضا کریمیان» مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتوگویی با اشاره به وجود حدود چهار هزار و ۲۰۰ واحد آموزشی غیردولتی و دولتی در شهر تهران، اظهار داشت: مدارس غیردولتی حساب آنها جداست یا مکان مربوط به خود یا استیجاری است و مدیران این مدارس گواهی استحکام بنا دریافت میکنند، اگر این بخش از مدارس را کنار بگذاریم تقریبا ۴۰ درصد مدارس دولتی شهر تهران دچار فرسودگی است.
وی در پاسخ به اینکه آیا مدارس فرسوده شهر تهران در وضعیت مناسبی برای تحصیل دانشآموزان قرار دارند، گفت: فضاهای آموزشی تهران به لحاظ فرسودگی در شرایط خوبی قرار ندارند و نیازمند بازسازی، نوسازی و اقدامات موثر در این زمینه است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تلاش جدی برای حل مشکلات این مدارس فرسوده در شهر تهران را داریم، اظهار داشت: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس شهر تهران به کمک آموزش و پرورش این شهر آمده و خیران مدرسهساز نیز تلاش میکنند تا در این زمینه برنامهریزی جدی برای حل مشکلات مدارس فرسوده داشته باشیم.
کریمیان ادامه داد: به همین منظور رایزنیهایی داریم که بتوانیم از ظرفیت سایر دستگاهها از جمله آموزش و پرورش و خیران مدرسهساز استفاده کنیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که بنا داریم انجام دهیم بحث مولدسازی است، چون یکسری املاک آموزش و پرورش دارد که برای فضای مدرسه و حضور دانشآموزان مناسب نیست و با توجه به اینکه تکلیف و مجوز قانونی در این زمینه داریم درصدد هستیم که این املاک را تبدیل کرده و از محل فروش زمینها یا املاک مازاد به سمت تخریب، بازسازی و نوسازی مدارس برویم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران درباره تراکم دانشآموزی در مدارس شهر تهران که در برخی مدارس حتی ۴۰ تا ۴۵ دانشآموز در یک کلاس درس حضور دارند، نیز گفت: اکنون شاهد رشد جمعیت دانشآموزی در شهر تهران هستیم و به همین خاطر باید فضاهای آموزشی را گسترش و افزایش دهیم با این اتفاق در واقع میتوانیم به سمت کاهش تراکم دانشآموزی قدم برداریم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران همچنین درباره تعداد دانشآموزان و نیروهای فرهنگی در شهر تهران اینگونه توضیح داد و اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۶۰ هزار دانشآموز در شهر تهران مشغول تحصیل هستند.
وی درباره بزرگترین مشکل حوزه آموزش و پرورش در شهر تهران اینگونه توضیح داد و گفت: توزیع نامتوازن نیروهای انسانی و کمبود آن و فضاهای آموزشی موردنیاز دانشآموزان از جمله بزرگترین مشکلات در شهر تهران است که باید برای حل آنها اهتمام جدی داشته باشیم.
کریمیان تاکید کرد: اکنون در واقع اگر بخواهیم شرایط ایدهآل برای تعداد نیروهای انسانی در آموزش و پرورش شهر تهران داشته باشیم باید اعلام کنیم که حدود ۱۲ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش شهر تهران کمبود داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵ هزار همکار فرهنگی داریم که حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار معلم در حوزه مدارس غیردولتی در آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت دارند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ ۹۱۱