مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان شرقی:

زنان فعال در دفاع مقدس بهترین الگو برای دختران امروز ایران هستند

«کیانی» گفت: دختران امروز مادران آینده ایران اسلامی هستند و برای آن‌که بتوانند در تربیت فرزندان به نحو أحسن عمل کنند، نیازمند الگو هستند که مادران، همسران و دختران شهدا و نیز بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس، مسلماً بهترین الگو برای آنان خواهند بود.
کد خبر: ۵۲۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۷ - 09June 2022

«منصوره کیانی» مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، درباره اقدامات صورت‌گرفته در سطح استان در خصوص نشر نقش زنان در دفاع مقدس، اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی در دوران دفاع مقدس تعداد قابل توجهی شهدای زن تقدیم میهن اسلامی کرده است که عمده آن‌ها متعلق به شهدای بمباران‌ها و شهدای ترور هستند.

وی افزود: از میان شهدای بمباران‌ها، شاخص‌ترین شهدای‌مان مربوط به دختران دانش‌آموز مدارس «زینبیه» و «ثارالله» میانه هستند که در اوج مظلومیت در حین تحصیل به شهادت رسیدند و در این خصوص، سالیانه یادواره‌ای در شهر میانه برگزار می‌شود. همچنین در سال‌های گذشته نیز در راستای برنامه‌های کنگره ۷ هزار زن شهید کشور، کنگره بین‌المللی «نیمکت‌های سوخته» برای گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدارس «زینبیه» و «ثارالله» برگزار شد.

مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان شرقی ادامه داد: اقدام دیگر در این زمینه جمع‌آوری و انتشار خاطرات و دست‌نوشته‌های این شهدا به‌ویژه شهید «ایران قربانی» بود و به دنبال همین موضوع، شهید «قربانی» به‌عنوان شهید شاخص بسیج دانش‌آموزی کشور معرفی شد.

«کیانی» با اشاره به بازسازی واقعه بمباران مدارس میانه، گفت: در جریان برگزاری کنگره «نیمکت‌های سوخته»، حادثه بمباران این مدارس بازسازی شد که در شهر میانه قریب به ۵ هزار نفر از آن بازدید و استقبال کردند و تاثیر آن در میان نسل جدید بسیار مشهود بود.

وی درباره پرداختن به نقش بانوان فعال در ستاد‌های پشتیبانی جنگ، اظهار داشت: با همکاری بسیج جامعه زنان، امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی، بنیاد شهید و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، تلاش‌هایی برای ثبت و انتشار تصویری و کتبی خاطرات این بانوان در جریان است.

«کیانی» گفت: نقش زنان در طول انقلاب اسلامی محدود به حضور در دفاع مقدس نیست و در موضوع شهدای ترور، شهدای مدافع سلامت و همچنین شهدای مدافع حرم نیز زنان نقش پررنگی دارند؛ به‌عنوان مثال درباره شهدای مدافع حرم، مادران و همسران این شهیدان نقش بسیار مهمی داشته و دارند که سعی می‌شود به آن‌ها نیز پرداخته شود.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۷ اسفند به‌عنوان روز بسیج جامعه زنان، گفت: این روز بهانه‌ای برای یادآوری و پرداختن به نقش زنان در دوران حیات انقلاب اسلامی است و تلاش می‌شود هر سال برنامه‌های بیش‌تر و بهتری در این روز برگزار شود.

مسئول بسیج جامعه زنان آذربایجان شرقی، درباره اهمیت پرداختن به نقش زنان در دفاع مقدس، تأکید کرد: امروز قشر جوان و نوجوان به شدت دنبال الگو هستند و از طرفی دشمنان با تبلیغات منفی خود، به دنبال ارائه الگو‌های غلط هستند. در چنین وضعیتی باید سبک زندگی زنان در تاریخ اسلام و دفاع مقدس، به‌عنوان نمونه‌ای برای فرهنگ صحیح به نسل جدید معرفی شود.

«کیانی» با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره ۷ هزار شهید زن کشور، گفت: ایشان تاکید کردند که «زنان انقلاب اسلامی ثابت کردند که می‌توان زن بود، محجبه بود، عفیف و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود».

وی تصریح کرد: دختران امروز مادران آینده ایران اسلامی هستند و برای آنکه بتوانند در تربیت فرزندان به نحو احسن عمل کنند، نیازمند الگو هستند که مادران، همسران و دختران شهدا و نیز بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس مسلماً بهترین الگو برای آن‌ها خواهند بود.

«کیانی» با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، تأکید کرد: با توجه به حرکت‌های خوب انجام شده در زمینه راه‌اندازی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی، نیاز است تمامی نهاد‌ها پای کار بیایند و با همت جمعی، به تکمیل این موزه و به‌ویژه قسمت زنان آن کمک کنند تا نقش بانوان استان در دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت به بهترین وجه برای مردم شناسانده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار