نماینده ولی فقیه در مازندران:

پیوست زیست محیطی برای طرح‌ها اصل برقراری عدالت است

«محمدی لائینی» با بیان اینکه پیوست زیست محیطی برای طرح‌ها اصل برقراری عدالت است، گفت: حق نداریم کره زمین را برای آیندگان ناامن و غیر قابل سکونت کنیم.
کد خبر: ۵۲۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱ - 08June 2022

پیوست زیست محیطی برای طرح‌ها اصل برقراری عدالت استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمد باقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران امروز در دیدار با «عطاالله کاویان» سرپرست اداره کل محیط زیست مازندران با بیان اینکه زندگی ماشینی بشر محیط زیست را با مخاطرات زیست محیطی مواجه کرده است، اظهار داشت: پیوست محیط زیست برای هر پروژه و مصوبه لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه پیوست زیست محیطی برای طرح‌ها اصل برقراری عدالت است، افزود: حق نداریم کره زمین را برای آیندگان ناامن و غیر قابل سکونت کنیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها بزرگترین تهدید برای محیط زیست کره زمین هستند، بیان داشت: متاسفانه برای رسیدن به مقاصد شوم خود زیر بار تعهدات محیط زیست نمی‌روند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه حفظ محیط زیست خواسته دین اسلام و فطرت ما است، گفت: تبعیض و بی‌تعهدی در عرصه محیط زیست ناپسند و خطرناک است.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی همانند انتقال آب دریای خزر، پتروشیمی میانکاله و ... باید کارشناسی و بررسی علمی شود، افزود: نباید کارشناسی فرمایشی و اعمال نفوذ صاحبان مناسب اقتصادی و سیاسی را شاهد باشیم.

محمدی لائینی با بیان اینکه کارشناسی علمی در حوزه محیط زیست باید فصل الخطاب باشد، گفت: ظلم به محیط زیست پذیرفتنی نیست و حق الناس را در پی دارد از این رو باید برای ایجاد پتروشیمی میانکاله بررسی دقیق شود تا دچار خسران نشویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران به فقر استان مازندران در بحث صنایع مادر و تبدیلی اشاره کرد و ادامه داد: تعیین تکلیف زباله سوز ساری مورد توجه باشد. اگر محیط زیست اجازه دفن زباله در جنگل‌های بالا دست را نمی‌داد امروز شاهد بهره برداری زباله سوز نوشهر و ساری بودیم.

محمدی لائینی به تخلفات نیروگاه شهید سلیمی نکا برای استفاده از سوخت مازوت اشاره و بیان کرد: محیط زیست باید جلوی آلاینده ساز‌ها را بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار