آمادگی «فراجا» برای انعقاد تفاهم‌نامه با پلیس عراق به‌منظور تسهیل تردد زائران حسینی

فرمانده کل انتظامی کشور بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه بین پلیس ایران و عراق جهت تسهیل در عبور و مرور زائران دو کشور تاکید و ارتقاء تعاملات را در تامین امنیت زائران حسینی مهم ارزیابی کرد.
کد خبر: ۵۲۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ - 08June 2022

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‎‌پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده کل انتظامی کشور با «عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق دیدار و بر همکاری فی مابین پیرامون تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی تاکید کرد.

آمادگی پلیس ایران برای انتقال توانمندی‌ها

سردار «حسین اشتری» در این دیدار اظهار داشت: امروز فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تجارب و توانمندی های مناسبی در زمینه های مختلف برخوردار است؛ از این رو پلیس ایران در راستای انتقال تجربیات، توانمندی ها و ظرفیت های فراجا به پلیس عراق آمادگی کامل دارد.

وی با تاکید بر اینکه اشتراکات دینی و فرهنگی ایران و عراق سبب تعمیق روابط ملت و دولت دو کشور شده است، تصریح کرد: برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نقطه اوج استحکام روابط ملت و دولت ایران و عراق است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه بین پلیس ایران و پلیس عراق جهت تسهیل در عبور و مرور زائران دو کشور تاکید و ارتقاء تعاملات را در تامین امنیت زائران حسینی مهم ارزیابی کرد.

قدردانی از پلیس ایران

«عثمان الغانمی» وزیر کشور عراق نیز در این دیدار از تلاش های پلیس جمهوری اسلامی ایران در تسهیل تردد زائران قدردانی کرد و گفت: ان‌شاءالله با تصمیمات صورت گرفته حضور زائران اربعین حسینی بهتر از گذشته خواهد بود.

طرفین تفاهم کردند تا نمایندگانی از پلیس جمهوری اسلامی ایران و پلیس عراق معرفی و روند کار و اقدامات مشترک را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها