سرپرست صداوسیمای مرکز همدان:

تولید مستند تلویزیونی «حیدر» در نهاوند آغاز شد

«الوندی» گفت: تولید مستند تلویزیونی «حیدر» در شهرستان نهاوند با موضوع زندگی سردار شهید «حیدر سهرابی» شهید شاخص سال این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۵۲۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳ - 08June 2022

تولید مستند تلویزیونی «حیدر» در نهاوند آغاز شدبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «کیوان الوندی» سرپرست صداوسیمای مرکز همدان امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «حیدر» عنوان مستندی ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع زندگی سردار شهید «حیدر سهرابی» شهید شاخص سال ۱۴۰۱ نهاوند است که توسط این مرکز در حال تولید است.

وی گفت: سردار شهید حیدر سهرابی معاون گردان ۱۵۹ «قیس ابن مسهر» بود که پس از شهادت شهید ابروزن به فرماندهی این گردان رسید و در تاریخ ۲۱ دی‌ سال ۱۳۶۵پس از یک عملیات سنگین در خط مقدم در منطقه شلمچه مورد اصابت تک تیرانداز‌های دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

سرپرست صداوسیمای مرکز همدان افزود: در این مستند که با فرماندهان دفاع مقدس و همرزمان شهید و خانواده او گفتگو شده است، همچنین از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید حاج «میرزامحمد سلگی» که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید گفته است نیز استفاده می‌شود.

الوندی بیان داشت: در این مستند در دو مقطع قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و شخصی این سردار شهید پرداخته می‌شود و در ۵ لوکیشن مختلف کار شروع شده است.

وی گفت: سردار شهید حیدر سهرابی قبل از انقلاب نیز از مبارزین بود که در مبارزه با حکومت ستم‌شاهی چندین سال مبارزه کرد و در هنگام ورود حضرت امام (ره) به ایران جزو حیات استقبال بود که در این مستند با دوستان قبل از انقلاب ایشان نیز مصاحبه شده است.

سرپرست صداوسیمای مرکز همدان گفت: زندگی این سردار شهید برای نسل جدید و بسیاری از مدیران می‌تواند الگوی مناسبی باشد بر همین اساس در تولید این مستند تلاش شده است از بهترین جاذبه‌های بصری در پلان و نما‌های هوایی و زمینی استفاده شود.

این مقام مسئول گفت: عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه‌کننده و نویسنده «مجید دنیا»، کارگردان و تصویربردار «محمد حسینی»، صدابردار «مهدی جعفری»، تصویربردارهوایی «پیمان شیراوند» وحمل ونقل «علی مددی» با همکاری بسیج رسانه نهاوند می‌باشند.

وی متذکر شد: پس از پایان تولید با حضور مسئولان از این مستند رونمایی می‌شود و سپس در شبکه استانی و سراسری پخش می‌شود.

«حیدر سهرابی» در نخستین طلیعه بهار ۱۳۳۸ در روستای سرسبز و باصفای تکه نهاوند دیده به جهان گشود در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی مانند مسئول آموزش بسیجیان و کارمندان در سراب گیان مدیر داخلی سپاه نهاوند قائم‌مقام و فرمانده گردان ۱۵۹ «قیس ابن مسهر» در عملیات کربلای ۵ بود که در تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار