مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

هنر می‌تواند زبانی برای ماندگاری فرهنگ باشد

«بیگدلی» در برخی موارد بیان موضوعات با زبان هنر و ابرازهای مختلف موثرتر است، گفت: هنر می‌تواند زبانی برای ماندگاری فرهنگ باشد.
کد خبر: ۵۲۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱ - 08June 2022

هنر می‌تواند زبانی برای ماندگاری فرهنگ باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، حجت‌الاسلام «حسن بیگدلی» امروز در مراسم اختتامیه جشنواره سرود اظهار داشت: از صدر اسلام شعر و سرود هم وجود داشته که نمونه آن رجزخوانی در آن دوران است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در تاریخ کربلا نیز معرکه میدان با رجز و سرود همراه بود، عنوان کرد: این نشان می‌دهد در تاریخ اسلام نقش سرود پررنگ است و در روایات نیز وجود دارد که در شعر حکمت داریم.

وی با بیان اینکه در جنگ نیز با سرودهای آهنگران هیجانی برای شرکت در جنگ ایجاد می‌شد، گفت: این سرودها فضایی ایجاد می‌کرد و فضا را مبارزاتی می‌کرد.

بیگدلی با بیان اینکه کسی که فرهنگ دارد و جامعه دارای فرهنگ غنی باید با سبک های مختلف آن را بیان کند، افزود: باید از زبان هنر برای ترویج فرهنگ استفاده شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی موارد بیان موضوعات با زبان هنر و ابرازهای مختلف موثرتر است، گفت: هنر می‌تواند زبانی برای ماندگاری فرهنگ باشد.

وی با اشاره به وجود هیجان در نسل جوان و نوجوان عنوان کرد: برنامه‌های فرهنگی می‌تواند محلی برای تخلیه انرژی جوانان و استفاده از این توان در راه ایجاد فرهنگ باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها