بخش دوم/ دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بررسی دوره دکترای مدیریت دفاعی و دوره عالی جنگ در «دافوس آجا»

دوره دکترای تخصصی مدیریت دفاعی، بالاترین مقطع تحصیلی دافوس است که با هدف توسعه مطالعات مدیریت دفاعی و گسترش نظریه‌پردازی نظامی در سطح عملیات از طریق آموزش فرماندهان و مدیران عالی نیرو‌های مسلح انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۲۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۱ - 11June 2022

بررسی دوره دکترای مدیریت دفاعی و دوره عالی جنگ در دافوس آجابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس آجا) یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزش عالی کشور است که سنگ بنای آن در سال ۱۳۱۲ شمسی در محل فعلی (میدان پاستور) با عنوان «دانشگاه جنگ» نهاده شد.

این دانشگاه در سال‌های اخیر برای مقابله با تهدیدات نوپدید و ترکیبی، با تکیه بر تحقیق و پژوهش علمی در راستای ایجاد آموزش‌های متناسب با نوع تهدیدات، گام‌های مناسبی برداشته است و در حوزه نظریه‌پردازی و تولید دانش تخصصی مبتنی بر آخرین تحولات نظامی منطقه و جهان نیز اقدام به فعالیت داشته است.

مأموریت دافوس آجا

دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای منویات مقام معظم فرماندهی کل قوا و اهداف عالیه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران مأموریت دارد.

دوره‌های فرماندهی و ستاد، دوره عالی جنگ و سایر دوره‌ها و رشته‌های مورد نیاز در مقاطع تحصیلی دکترا و کارشناسی ارشد را به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران سایر نیرو‌های مسلح و افسرانی که از کشور‌های دوست و هم پیمان جهت احراز مشاغل ستادی، فرماندهی و مدیریتی رده‌های میانی و بالا، بر اساس اساسنامه و برنامه‌های تفصیلی مصوبه آموزش دهد. همچنین در خصوص طرح‌های بزرگ ملی از لحاظ ارتباط با وضعیت دفاعی کشور و جنگ‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز تحقیق کند.

دوره دکترای تخصصی مدیریت دفاعی، بالاترین مقطع تحصیلی دافوس و مشتمل بر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی است؛ که با هدف توسعه مطالعات مدیریت دفاعی و گسترش نظریه پردازی نظامی در سطح عملیات از طریق آموزش فرماندهان و مدیران عالی نیرو‌های مسلح با تقویت عناصر اساسی رهبری نظامی از جمله آموزش تفکر سیستمی، طرح‌ریزی‌های نظامی و تصمیم‌گیری برگزار می‌شود.

داشتن مدرک دانشنامه کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی یا طی دوره فرماندهی و ستاد مورد تأیید کشور متبوعه، دارا بودن حداقل درجه سرهنگی، درخواست رسمی کشور متقاضی به همراه تعداد سهمیه مورد نیاز حداقل چهار ماه قبل از شروع دوره به دفتر وابستگی نظامی جمهوری اسلامی ایران، داشتن سلامت جسمانی و در نهایت شرکت در دوره پیش‌نیاز سه ماه زبان فارسی از جمله ضوابط و شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دوره دکترای تخصصی مدیریت دفاعی است.

دانشجویان دوره دکترای تخصصی مدیریت دفاعی با احتساب واحد‌های پژوهشی ۴۶ واحد درسی را می‌گذرانند و طول این دوره ۱۸ ماه و به صورت حضوری برگزار می‌شود.

دوره دکترای عالی جنگ

دوره دکترای عالی جنگ به منظور ارائه آموزش‌های لازم به فرماندهان و مدیران نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و سایر کشور‌های دوست و هم‌پیمان جهت طرح‌ریزی و هدایت عملیات‌های مشترک و مرکب و فرماندهی بر یکان‌های نظامی لشکر و همتراز تدوین شده است.

داشتن مدرک دانشنامه کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی یا طی دوره فرماندهی و ستاد مورد تایید ارتش کشور متبوعه، دارا بودن حداقل درجه سرهنگی، همچنین درخواست رسمی کشور متقاضی به همراه تعداد سهمیه مورد نیاز حداقل چهار ماه قبل از شروع دوره به دفتر وابستگی نظامی جمهوری اسلامی ایران، داشتن سلامت جسمانی و شرکت در دوره پیش‌نیاز سه ماه زبان فارسی از جمله ضوابط و شرایط پذیرش دانشجویان خارجی در دوره دکترای عالی جنگ است.

براساس این گزارش طول این دوره ۱۲ ماه و تعداد واحد‌های حضوری ۲۸ است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار