مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم:

نقش لشکر ۱۷ در موزه دفاع مقدس قم بازتعریف می‌شود

حجت‌الاسلام لقمانپور گفت: نقش و عملکرد سپاه قم و لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در سال‌های حماسه و ایثار، در موزه انقلاب و دفاع مقدس قم بازتعریف می‌شود.
کد خبر: ۵۲۸۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ - 10June 2022

نقش لشکر ۱۷ در موزه دفاع مقدس قم بازتعریف می‌شودحجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم در حاشیه بازدید سردار «پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه از موزه دفاع مقدس استان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: رویه این اداره کل، همواره بر دعوت از مسئولان و فرماندهان کشوری و لشکری و رده‌های مختلف نظامی برای بازدید از موزه بوده است.

وی افزود: در همین راستا و در طول سال‌های گذشته، میزبان امیران و سردارانی از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و مسئولانی از دیگر دستگاه‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت بوده ایم تا ضمن جلوگیری از هرگونه خطر تحریف و فراموشی در روند جریان دفاع مقدس، در مورد انتقال اسناد و تجهیزات و جانمایی در موزه، رایزنی و تبادل نظر صورت بگیرد.

لقمانپور یادآور شد: لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) به فرماندهی سردار شهید مهدی زین الدین، از یگان‌های نیروی زمینی سپاه بود و نقش محوری در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و دعوت از سرداران سپاه برای بازدید از موزه، به جهت معرفی شایسته نقش و برجستگی‌های این لشکر در دوران حماسه و ایثار و نیز جانمایی اسناد و تجهیزات و دستاورد‌ها در محوطه و گالری‌ها بوده است.

وی با اشاره به بازدید اخیر فرمانده نیروی زمینی سپاه از موزه دفاع مقدس قم گفت: مقرر شد نقشه‌های مورد نیاز آماده شده و در اختیار فرمانده نیروی زمینی سپاه قرار گیرد تا با جانمایی‌های مناسب، نقش واقعی و اثرگذار لشکر ۱۷ و سرداران و فرماندهان آن به خوبی تبیین شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار