استاد حوزه و دانشگاه استان قزوين:

تبرک جستن به مقدسات رمز بقا اعتقادات ما است

حجت‌الاسلام موسوی گفت: تبرک جستن به مقدسات رمز بقا اعتقادات ما است و وظيفه ما است كه اين مقدسات را اکرام نماییم. علم اعتقادات ما تكريم امامزادگان و بقاع متبركه است.
کد خبر: ۵۲۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴ - 10June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، آئین تكريم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبركه استان قزوين عصر امروز (جمعه) با برگزاري همايش بزرگداشت آستان مقدس امامزاده اسماعيل (ع) شهر قزوين در صحن مطهر اين آستان مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام «سیدرضا موسوی» استاد حوزه و دانشگاه در این آیئن با برشمردن دلایل ظاهری و باطنی حضور امامزادگان در ایران اظهارداشت: دلیل و مراحل وجود و حضور امامزادکان در ایران عبارتند از؛ دوران حجاج ابن یوسف، دوران علی ابن موسی الرضا (ع)، دوران ورود حضرت معصومه (س)، دوران احمد موسی (ع) شاه چراغ، ورود علویان به ایران که علیه خلفای عباسی به پا می‌خواستند، حکومت علویان در ایران می‌باشد.
 
وی ادامه داد: این مراحل حضور ظاهری است، اما حقیقت این است که خداوند برای اداره انسان، امامان را معرفی کرد و برای مدیریت انسان امامزادگان را منتخب کرد و برای تشکیل حکومت تشیع در هزاران سال بعد روانه ایران کرد.
 
این استاد حوزه دانشگاه ادامه داد: در علم مدیریت سه نوع مدیریت داریم که شامل مدیریت با توجه به گذشته، توجه به حال حاضر و توجه به آینده است. اگر امام رضا (ع) فقط به عصر خویش فکر می‌کرد باید ٢٥٠ سال آینده را مدیریت می‌کرد، اما نگاه ایشان به هزار سال اینده بود.
 
وی افزود: امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) به ایران نیامدند مگر برای پرورش علما و اندشمندان اسلامی که یکی از ان‌ها امام خمینی (ره) است و پرورش جامعه اسلامی و ... نتیجه و اقدام امام رضا (ع) می‌باشد.
 
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: امامزادگان پرچم مذهب ما هستند و امام بزرگوارحضرت رضا (ع) و حضرت معصومه (س) پرچم اعتقادات ما هستند و دشمن این را متوجه شده است و دست به اهانت می‌زند و این اهانت اخیر اتفاقی و تصادفی نیست بلکه ثمره کار اتاق فکر کفار و صهیونیست است و این اقدام به تحقیر مقدسات از صدر اسلام تاکنون ادامه دارد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: تبرک جستن به مقدسات رمز بقا اعتقادات ما است و وظیفه ما است که این مقدسات را اکرام نماییم. علم اعتقادات ما تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار