رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌ احمر در گفت‌وگو با دفاع‌پرس تشریح کرد؛

اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای اربعین ۱۴۰۱/ استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی سلامت

مرعشی با اشاره به اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برای راهپیمایی اربعین سال جاری گفت: در مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر فراخوانی داده‌ایم تا افرادی که تمایل دارند در عملیات بهداشت و درمان اربعین با ما همکاری داشته باشند ثبت نام کنند.
کد خبر: ۵۲۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۱ - 11June 2022
اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای اربعین ۱۴۰۱/ استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی سلامت«سید علی مرعشی» رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری جلسات اولیه در این خصوص راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: در مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر نیز فراخوانی داده‌ایم تا افرادی که تمایل دارند در عملیات بهداشت و درمان اربعین با ما همکاری داشته باشند ثبت نام کنند.
 
وی ادامه داد: هر سال این موضوع اتفاق افتاده و ما از ظرفیت دانشگاه‌های مختلف و گروه‌های مردمی اربعین که در بخش بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند، استفاده می‌کنیم.
 
مرعشی با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که امسال به دلیل اینکه اربعین در سال گذشته با محدودیت بسیار برگزار شده بود استقبال زائران برای اربعین بیشتر خواهد بود و ما جمعیت را بیش از چهار میلیون نفر تخمین می‌زنیم، گفت: بنابراین تعداد درمانگاه‌های بین راهی و همکاری با بیمارستان‌های عراق افزایش خواهد یافت و استعداد کار درمانی را قطعا افزایش خواهیم داد.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره تعداد پایگاه پیش‌بینی شده برای اربعین ۱۴۰۱ افزود: ما آخرین سالی که اربعین را برگزار کردیم ۲۵ مقر در بین راه و کربلا و نجف داشته ایم.
 
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در خصوص تعداد درمانگاه در عربستان برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: در مدینه دو درمانگاه شبانه روزی و یک مدیریت مرکزی و در مکه سه درمانگاه شبانه روزی و یک مدیریت مرکزی در ۳۰ هتل مطب پزشک دایر است.
 
مرعشی دریاره تامین دارو برای درمانگاه‌های دایر شده در عربستان اظهار داشت: دارو‌ها قرار است در عربستان خریداری شود، با شرکت‌های توزیع کننده دارو سعودی مذاکره کرده‌ایم و آن‌ها قبول کرده‌اند با همان شرایطی که برای درمانگاه‌ها و داروخانه‌های خودشان دارو توزیع می‌کنند به همان قیمت کارخانه برای ما بیاورند و به صورت هفتگی دارو‌های ما را تامین کرده و در پایان مازاد را پس می‌گیرند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار