نماینده مردم در مجلس:

قانون پدافند غیرعامل دیدبانی برای امنیت کشور است

علیزاده گفت: پدافند غیرعامل یکی از زیرساخت‌های امنیت ملی هر کشوری است، در نظام جمهوری اسلامی نیاز به دیدبان داریم.
کد خبر: ۵۲۸۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ - 11June 2022

قانون پدافند غیرعامل دیدبانی برای امنیت کشور است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «علی علیزاده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با تاکید بر لزوم تصویب قانون پدافند غیر عامل در صحن علنی مجلس، اظهار داشت: بررسی طرح پدافند غیر عامل در کمیسیون امنیت ملی به اتمام رسیده است و در دستور کار صحن علنی هفته جاری قرار دارد و امیدواریم هرچه سریعتر مورد رسیدگی و تصویب قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی سازمان پدافند غیرعامل را یکی از سازمان‌های اساسی و بنیانی جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: اجرای قانون پدافند غیرعامل نقش مهمی در امنیت سازمان‌ها خواهد داشت چراکه نهاد‌ها و دستگاه‌ها را ملزم خواهد کرد بخشی از اعتبارات خود را برای اجرای این قانون هزینه کنند.

علیزاده در خصوص زیرساخت‌های این قانون برای خدمت‌رسانی در عرصه امنیت ملی عنوان کرد: پدافند غیرعامل یکی از زیرساخت‌های امنیت ملی هر کشوری است، در نظام جمهوری اسلامی نیاز به دیدبانی داریم که دائما از این منظر تمام ارکان نظام را هم از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رصد کند.

وی ادامه داد: این رصد از این بابت است که همه نقاط ضعف و مشکلاتی که وجود دارد را به طور کامل پایش کند تا پیش از آنکه بخواهد آسیبی به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد شود، آن آسیب را به آن مجموعه اعلام و ابلاغ کند، بعد هم قدرت داشته باشد که آن را پیگیری کند و آن سازمان مجبور باشد این مورد و مشکل را رفع کند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس ادامه داد: مجلس حتما این مهم را در دستور کار قرار می‌دهد و به‌زودی آن را تصویب می‌کند تا وظیفه‌ای که مجلس و نمایندگان در این زمینه دارند به خوبی انجام شود. دولت قبل کارشکنی‌های بسیار زیادی در این زمینه داشت و اجازه نداد این قانون حتی نوشته شود، اما مجلس انقلابی یازدهم و دولت سیزدهم به جد پیگیر تصویب و اجرای این قانون در راستای ارتقای امنیت ملی کشور هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها