سهم عمده بی‌خانمان‌ها در جمعیت زندان‌های آمریکا

بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که بسیاری از زندانیان در آمریکا پیش از زندانی شدن از نظر مسکن در وضعیت بسیار نامناسبی قرار داشته‌اند.
کد خبر: ۵۲۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱ - 11June 2022

سهم عمده بی‌خانمان‌ها در جمعیت زندان‌های آمریکا

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده درباره وضعیت زندان‌های آمریکا، اطلاعات بسیاری را درباره پیشینه افراد زندانی شده به دست می‌دهد.

به گزارش اندیشکده آمریکایی «PrisonPolicy»، زندان‌ها و بازداشتگاه‌های آمریکا ویرانی ناشی از دهه‌ها سیاست‌های تبعیض آمیز در زمینه مسکن را پنهان می‌کنند.

بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، بیش از ۲۰ درصد از افراد در زندان‌های ایالتی پیش از حبس، بی‌خانمان بوده و یا از نظر مسکن در وضعیت نامناسبی قرار داشتند.

با این وجود قرار گرفتن در پشت میله‌های زندان، آن‌ها را از دید پنهان می‌کند.

سیاستگذاران اغلب ناامنی مسکن و بی‌خانمانی را به عنوان موضوعی برای ورود مجدد به زندان تعریف می‌کنند، با این حال برای بسیاری از مردم، مسکن ناپایدار یک واقعیت زندگی پیش از زندان بوده است و این ناامنی ممکن است به زندانی شدن آن‌ها کمک کرده باشد.

داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴.۹ درصد از افراد زندانی در ۳۰ روز قبل از دستگیری در یک پناهگاه بی‌خانمان‌ها یا در خیابان زندگی می‌کردند، ۳.۴ درصد در مسکن انتقالی یا یک مرکز درمانی مسکونی و ۳.۷ درصد دیگر در زندان یا بازداشتگاه بودند.

در مجموع، بیش از یک پنجم (۲۲ درصد) زندانیان مدت کوتاهی قبل از زندانی شدن، بی ثباتی مسکن یا بی‌خانمانی را تجربه کرده‌اند. این ارقام ممکن است پایین به نظر برسند، اما به شدت در مقایسه با وضعیت جمعیت عمومی آمریکا نامتناسب هستند.

تحلیل‎ها نشان می‌دهند بسیاری از افراد زندانی سابقه شخصی بی‌ثباتی خانوار، فقر، و به طور کلی فقدان فرصت در جوامع خانگی خود دارند که به ناحق آن‌ها را برای یک رابطه طولانی مدت با سیستم حقوقی کیفری تنظیم می‌کند.

پوشیده نیست که سازمان‌های مجری قانون آمریکا در طول تاریخ، جوامع فقیرتر را هدف قرار داده و بسیاری از تلاش‌های این جوامع را برای بقا، جرم‌انگاری کرده‌اند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها