نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

فلسفه شهرت امام رضا (ع) به عالم آل محمد (ص)

آیت‌الله «موسوی اصفهانی» گفت: در زمان امام رضا (ع) زمینه برای معرفی شیعه در سطح عمومی حکومت و غیرحکومت پیدا شد و در آن زمان بود که شیعه اثنی‌عشری با استدلال و بیان دندان‌شکنی در سطح عمومی مطرح شد، به همین دلیل به ایشان عالم آل محمد (ص) می‌گویند.
کد خبر: ۵۲۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ - 11June 2022

فلسفه شهرت امام رضا (ع) به عالم آل محمد (ص)آیت‌الله «سیدمصطفی موسوی اصفهانی» نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس،‌ وجود حرم مطهر امام رضا (ع) در ایران را نعمتی بزرگ برای کشور دانست و اظهار داشت: کسی که امامت حضرت امام  رضا (ع) را پذیرفته است، دیگر ۱۲ امام را قبول دارد و کسی که امام رضا (ع) را به عنوان امام معصوم و جانشین پیغمبر اکرم (ص) قبول دارد، بقیه امامان را تا حضرت امام زمان (عج) همه را قبول دارد و این افتخار بزرگی  برای افراد معتقد به امامت امام رضا (ع) است.

وی به بیان خصوصیات امام رضا (ع) پرداخت و افزود: یکی از خصوصیات حضرت امام رضا (ع) این است که «عالم آل محمد (ص)» است، البته همه ائمه ما از نظر اعتقادات و از نظر آنچه که در زندگی آن‌ها دیده شده، به تمام مسائل الهی که یک امام معصوم و جانشین پیغمبر لازم است علم داشتند و هر کدام از این حضرات جلوه یکی  از صفات خاص الهی بودند و هستند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی افزود: مأمون جهت مغلوب نشان دادن امام رضا (ع)  و شکستن سلطنت معنوی این امام بزرگوار، جلسات مشاجره و مباحثه فراوانی را با علمای ادیان الهی تشکیل می‌داد و همیشه هم جواب عکس می‌گرفت.

وی ادامه داد: در زمان امام رضا (ع) زمینه برای معرفی شیعه در سطح عمومی حکومت و غیر حکومت پیدا شد و در آن زمان بود که شیعه اثنی‌عشری با استدلال و بیان دندان‌شکنی در سطح عمومی مطرح شد، به همین دلیل  به ایشان «عالم آل محمد (ص)» می‌گویند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معجزات امام رضا (ع) گفت: این معجزات باعث شده است که علاوه بر شیعیان، اهل تسنن و حتی غیرمسلمان‌ها هم گرایش بالایی به زیارت مرقد امام رضا (ع) داشته باشند.

ملت ایران با تمسک به قرآن و اهل بیت در برابر طاغوت ایستاده‌اند 

وی با تأکید بر معرفی معنوی امامان در سطح جامعه افزود: اهل‌بیت (ع) در کنار قرآن به ما معرفی شدند، پیغمبر اکرم (ص) هم در روایات مختلف فرمودند من در بین شما دو چیز می‌گذارم که به آن تمسک پیدا کنید که قرآن و اهل بیت هستند و مردم ایران هم ۴۳ سال است با الگو گرفتن از قران و اهل بیت توانستند در برابر طاغوت بایستند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی در پایان متذکر شد: امیدوارم هم شناخت قلبی را نسبت به قرآن و ائمه اطهار تقویت کنیم و هم در مقام عمل و استقامت در مقابل طاغوت‌ها که همه ائمه هم در این مسئله پیشتاز بودند موفق باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها