نماینده آجا در اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس ‌همدان خبر داد؛

تشکیل شورای هماهنگی دفاع مقدس یگان‌های ارتش در استان همدان

سرهنگ «شیخی» از تشکیل شورای هماهنگی دفاع مقدس یگان‌های ارتش در استان همدان با هدف هماهنگی بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های یگان‌ها و به‌خصوص اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان در زمینه‌معرفی بهتر ارتش، به‌ عنوان یک نهاد الگو خبر داد.
کد خبر: ۵۲۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ - 11June 2022

سرهنگ «علی‌اصغر شیخی» نماینده آجا در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس،‌ اظهار داشت: جلسه مشترکی برای هم‌افزایی فعالیت‌ها با مسئولان ارتش استان نمایندگان پایگاه هوایی شهید «نوژه» و تیپ «۳۱۶ زرهی» و «پدافند هوایی» با هدف تشکیل شورای هماهنگی دفاع مقدس یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، همکاری و هم‌افزایی یگان‌ها و اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان در حوزه دفاع مقدسی آجا و بازدید و ارائه مشاوره تخصصی در خصوص تکمیل موزه پایگاه نوژه تشکیل شد.

وی به بیان مباحث مطرح شده در این جلسه پرداخت و افزود: هماهنگی و تعامل بیشتر و استفاده از بستر و ظرفیت‌های یگان‌ها و به‌خصوص اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در زمینه‌های مختلف خاصه معرفی بیشتر ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک نهاد الگو از زوایای مختلف خصوصاً در زمینه انقلابی‌گری، اقدامات جهادی در دوران دفاع مقدس و پس از آن، از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

سرهنگ شیخی معرفی عملیات‌های غرورآفرین، شهدا و ایثارگران و رزمندگان جان برکف ارتش را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بیان کرد و گفت: معرفی نقش آجا در مدیریت بحران، کمک‌های مردمی، پیشرفت‌های فناورانه، ایجاد امنیت پایدار و روزافزون، شکست تحریم و عمل شعار «ما توانستیم» و» ما مقتدریم» به آحاد جامعه به‌ویژه نسل کودک، نوجوان و جوان و انعکاس و پوشش خبری کلیه فعالیت‌ها در رسانه‌ها با هدف ایجاد امید و پویایی در جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر مباحث مطرح شده بود.

تشکیل شورای هماهنگی دفاع مقدس یگان‌های ارتش در استان همدان

وی ابراز داشت: در این جلسه مصوب شد کلیه یگان‌ها مخصوصاً تیپ ۳۱۶ زرهی، نسبت به تجمیع اسناد مرتبط با دفاع مقدس و تحویل اصل اسکن شده آن به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس اقدام کنند. همچنین با نگرش به اینکه تاریخ جنگ استان، به عنوان یک مرجع برای اساتید، محققین و پژوهشگران ساخت فیلم، مستند، تئاتر، نمایش، تدوین کتاب و .... خواهد بود، لذا تمام یگان‌ها در تدوین تاریخ جنگ، تاریخ توصیفی و دانشنامه یا ارائه سند با اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان همکاری داشته باشند.

نماینده آجا در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان همدان افزود: در این جلسه مصوب شد پایگاه شهید نوژه و پدافند یک شهید و تیپ زرهی، ۲ شهید را معرفی و هماهنگی لازم را به عمل آورند تا اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس نسبت به مصاحبه، گردآوری، تدوین و چاپ کتاب زندگی‌نامه شهدا اقدام کند. یگان‌ها مشخصات شهدای خود را در اختیار اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس قرار دهند تا تولیدات چندرسانه‌ای از زندگینامه آنان تهیه شود، همچنین هر یگان باید نسبت به سوژه‌یابی از بین پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس اقدام و سوژه‌های ناب را جهت گردآوری تاریخ شفاهی و تدوین و چاپ کتب مربوطه به اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس معرفی کند.

فراهم‌سازی بازدید ۴۰ نفر  از اهالی رسانه و محققین حوزه دفاع مقدس از پایگاه نوژه

وی متذکر شد: فراهم‌سازی بازدید ۴۰ نفر از اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس دانشگاه‌ها، محققین، نویسندگان حوزه دفاع مقدس و اهالی رسانه در یک اردوی یک روزه از پایگاه شکاری شهید «نوژه» و سایت «سوباشی» از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار