رزمایش نیروهای زمینی سعودی و فرانسه در شمال غربی عربستان

ارتش عربستان از برگزاری رزمایش زمینی در شمال غربی عربستان به منظور افزایش آمادگی رزمی خبر داد.
کد خبر: ۵۲۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹ - 11June 2022

رزمایش نیروهای زمینی سعودی و فرانسه در شمال غربی عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع خبری از شروع رزمایش نیرو‌های عربستان سعودی با ارتش فرانسه خبر دادند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «العربیه» نیرو‌های زمینی عربستان و فرانسه رزمایش مشترک را از روز پنجشنبه در شمال غربی عربستان شروع کردند.

یک مقام نظامی سعودی گفت که این رزمایش که «سانتول-۲» نام دارد به منظور افزایش آمادگی رزمی نیرو‌های دو کشور و کسب تجارب بیشتر تدارک دیده شده است.

سرلشکر «خالد بن محمد الخشرامی» معاون فرمانده منطقه شمال غرب عربستان گفت: «این رزمایش چند روزه با هدف تقویت پیوند‌های همکاری و اقدام مشترک و تبادل تجربیات در زمینه‌های نظامی که به افزایش توانایی رزمی نظامی و افزایش هماهنگی بین نیرو‌های مسلح سعودی و نیرو‌های مسلح فرانسه تدارک دیده شده است».

طبق گزارش‌ها، تیم‌ها از گلوله‌های جنگی واقعی در این تمرین استفاده کردند.

پیشتر، عربستان سعودی و کشور‌های ساحلی دریای سرخ از جمله جیبوتی، مصر، اردن، سومالی، سودان و یمن اوایل ماه ژوئن رزمایش نظامی مشترکی را به پایان رساندند. اواخر ماه گذشته نیز نیروی هوایی عربستان سعودی با جت‌های «اف-۱۵» خود در رزمایشی با جنگنده‌های «اف-۱۶» و «اف-۱۸» آمریکا مشارکت کرد.

عربستان در راستای آمادگی بیشتر نظامی بتازگی یک رزمایش هوایی مصر با عنوان «فیصل-۱۲» در منطقه «تبوک» برگزار کرد.

رسانه‌های سعودی گزارش دادند که این رزمایش در پایگاه هوایی ملک فیصل واقع در بخش شمالی منطقه تبوک برگزار شد. سرتیپ خلبان «ناصر بن سعید القحطانی» فرمانده پایگاه هوایی ملک فیصل گفت که هدف از اجرای این رزمایش ارتقای سطح آمادگی رزمی، تقویت اقدام مشترک و تبادل تجربیات بین دو طرف است.

بنا بر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، سرهنگ «غریب عبدالحافظ غریب» سخنگوی نیرو‌های مسلح مصر گفت که این تمرینات شامل اجرای فعالیت‌هایی اعم از برنامه‌ریزی و مدیریت عملیات‌های رزمی مشترک هوایی و انجام پرواز‌های هوایی تهاجمی و دفاعی است.

نیرو‌های هوایی مصر با جنگنده‌های اف-۱۶ و میگ-۲۹ و نیرو‌های سعودی نیز با انواع مختلف جنگنده اف-۱۵ در این رزمایش حاضر شد.

عربستان سعودی و مصر در راستای ارتقای آمادگی‌های رزمی و مدرن‌سازی سامانه‌های رزمی، هر از چند گاهی تمرینات نظامی دوجانبه یا مشترک با چند کشور دیگر برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار