حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان غربی

همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) کاروان «زیر سایه خورشید» با حضور در یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی فضای این مرکز فرهنگی را آکنده از عطر و شمیم بارگاه رضوی کردند.
کد خبر: ۵۲۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵ - 12June 2022

حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در یادمان شهدای کمنام مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) کاروان «زیر سایه خورشید» با حضور در یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی و در جمع خانواده‌های شهدا فضای این مرکز فرهنگی را آکنده از عطر و شمیم بارگاه رضوی کردند.

سرهنگ «جلیل وحیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اظهار داشت: امروز دشمن با فشار حداکثری در صدد مایوس کردن ملت ایران از همراهی با انقلاب است و برای رسیدن به این هدف نیز از هر ابزار ، شیوه و توطئه ای استفاده می کند و همانطوریکه اخیرا نیز شاهد آن هستیم با به راه انداختن جنگ ترکیبی و شناختی باورها و اعتقادات مردم کشورمان را نشانه گرفته اند.

وی تصریح کرد: دشمن به خوبی می داند که در جنگ سخت هیچ موفقیتی حاصل نخواهد کرد بنابراین به جنگ نرم روی آورده تا با شبیخون فرهنگی ملت ایران را نسبت به مسائل و باورهای دینی که اساس و ارکان انقلاب اسلامی ایران است بی تفاوت و آنان را با اهداف خود همسو کند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان غربی عملیاتی کردن جهاد تبیین را ابزاری کارآمد در برابر جنگ شناختی دشمنان دانست و بر لزوم ارتقای آگاهی و بصیرت مردم و مسولین در مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان تاکید کرد.

وی گفت: بدون شک مردم ایران با مقاومت و صبوری خود همچون چهار دهه گذشته از این گردنه های حساس توام با فشار اقتصادی و فرهنگی دشمنان عبور و نقشه های معاندین و بدخواهان نظام را نقش برآب خواهند کرد.

سرهنگ وحیدی سرود «سلام فرمانده» را نیز یکی از حرکت‌های ارزشمند و فاخر فرهنگی توصیف کرد و اجرای اخیر آن در ورزشگاه تختی ارومیه بسیار بی نظیر خواند.

وی تصریح کرد: این سرود برخواسته از باور و اعتقادات دینی مردم ایران بخصوص نسل جوان است.

حجت الاسلام «منصور امامی» مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در ادامه مراسم طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های امام هشتم (ع) مهمترین آن را رئوف بودن ایشان عنوان کرد و گفت: نقل است از پیامیر گرامی اسلام (ص) که فرموده اند: «کسی نیست که گرفتار باشد و به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) برود و گرفتاریش حل نشود».

این مسئول با محکوم کرد توهین فیلم «‌عنکبوت مقدس» به ساحت مقدس امام رضا (ع) افزود: این اقدام باعث جریحه‌دار شدن قلب مسلمانان شد و کسانی که به امام رضا (ع) توهین کردند در حقیقت گستاخی و وقاحت خود را نشان دادند.

حجت‌الاسلام امامی بیان داشت: آنها چون می‌دانند مکتب اسلام فراگیر شده و قدرت نابودی آن را ندارند از این رو تنها کاری که می توانند انجام دهند توهین به مقدسات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار