نماینده مردم در مجلس:

شاهد افق روشنی در روابط ایران و ونزوئلا هستیم

رحیمی جهان‌آبادی گفت: حضور رئیس‌جمهور ونزوئلا در ایران و رایزنی‌های فشرده برای توسعه همکاری‌های دوجانبه مبتنی بر قرارداد تعاملات راهبردی طولانی مدت بیانگر افق روشن در این عرصه است.
کد خبر: ۵۲۸۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶ - 12June 2022

شاهد پیش بینی افق روشنی در روابط ایران و ونزوئلا هستیم

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با اهمیت انعقاد قرارداد همکاری راهبردی طولانی‌مدت میان ایران و ونزوئلا، اظهار داشت: حوزه آمریکای جنوبی از لحاظ اقتصادی، صادرات و واردات برای کشورمان ارزشمند است.

نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مواضع سیاسی مستقل کشور‌های حاضر در آمریکای جنوبی امری قابل تامل و مولفه خوبی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه بشمار می‌رود، اظهار کرد: در این میان ظرفیت‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خوبی در همه کشور‌های این منطقه از جهان وجود دارد که می‌تواند برای ایران فرصت ساز باشد.

وی با بیان اینکه ونزوئلا یکی از تولیدکنندگان مهم نفت در جهان محسوب می‌شود، ادامه داد: در واقع تعاملات ایران و نزوئلا در حوزه انرژی نیز می‌تواند یکی دیگر از ظرفیت‌های ارزآور برای دو کشور محسوب می‌شود.

 نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به یادآوری اینکه نفوذ ایالات متحده در میان کشور‌های آمریکای جنوبی و مرکزی کاهش یافته است، افزود: بنابراین توسعه روابط با کشور‌های هدف مانند نیکاراگوئه، کوبا، ونزوئلا، برزیل و ... نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین حضور رییس جمهور ونزوئلا در ایران و رایزنی‌های فشرده برای توسعه همکاری‌های دوجانبه مبتنی بر قرارداد تعاملات راهبردی طولانی مدت بیانگر افق روشن در این عرصه است.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها